Da bi potrošnike poučili o možnih nepravilnostih pri izdaji računov, so konkretne primere nepravilnosti objavili na spletni strani Davčne uprave RS (Durs).

Kopije istega originalnega računa

Kot so danes sporočili z Dursa, so med drugim odkrili, da zavezanci izdajajo večkratne kopije istega originalnega računa. »Če je na prejetem računu naveden čas izdaje računa, ki ne ustreza dejanskemu času izdaje, ali če čas izdaje na računu ni naveden, obstaja verjetnost, da se izdajatelj računa poslužuje tovrstne kršitve,« opozarjajo inšpektorji.

Ob tem izpostavljajo, da nekateri zavezanci za določeno opravljeno prodajo blaga ali storitev v istem dnevu izdajo originalni račun le enkrat, in sicer za prvo prodajo takšnih storitev ali blaga tisti dan. Za vse nadaljnje istovrstne prodaje blaga oz. storitev nato izdajajo kopije originalnega računa, čeprav bi moral za vsako storitev izdati nov račun. Zavezanec posledično v dnevnem iztržku evidentira le promet na podlagi originalno izdanih računov, medtem ko prodaje na podlagi kopij računov ne evidentira v dnevni iztržek.

»Stanje odprte mize«

Inšpektorji so našli tudi primere, ko zavezanec za prodajo blaga oz. storitev ne izda računa, ampak izda dokument z drugim nazivom - npr. »Stanje odprte mize«. Davčni inšpektorji so ugotovili, da zavezanci takšnih dokumentov ne vključijo v dnevni iztržek in jih ob koncu dneva pobrišejo. »Zavezanec mora za prodano blago ali storitev izdati račun. Na dokumentu mora biti nedvoumno navedeno, da gre za račun,« še poudarjajo inšpektorji.

Zavezanci tudi izdajajo račune, ki ne vsebujejo podatkov o izdajatelju računa. Na ta način želijo onemogočiti identifikacijo izdajatelja računa s strani davčnega organa in se izogniti morebitnemu inšpekcijskemu nadzoru, v primeru, da potrošnik račun prek MMS-sporočila posreduje na davčno upravo v kontrolo.

Potrošniki lahko o nepravilnostih obvestijo davčno upravo

Izdani račun mora vsebovati najmanj podatke o imenu in naslovu izdajatelja računa. Če je izdajatelj računa zavezanec za DDV, pa mora na računu navesti še svojo identifikacijsko številko za DDV, še poudarjajo inšpektorji.

Če tudi potrošniki zaznajo podobne nepravilnosti, lahko o tem obvestijo davčno upravo. Pošljejo lahko MMS-sporočilo s fotografijo računa na številko 051 241 241 ali pa prijavo na elektronski naslov prijave.durs@gov.si. Lahko pa tudi podajo ustno prijavo na anonimni telefon 080 30 60. Zakonodaja za vse omenjene nepravilnosti predvideva globe za prekrške.

Povečana aktivnost na področju gotovinskega poslovanja

Potrošnik lahko prek teh poti Durs obvesti tudi v primeru, ko mu račun za blago ali storitev sploh ni bil izdan.

Durs skupaj s carinsko upravo od 1. julija izvaja povečane aktivnosti na področju gotovinskega poslovanja. Od 15. julija so v teku tudi intenzivni poostreni nadzori nad blagajniškim poslovanjem in trošarinske (carinske) kontrole, ki jih izvajajo ekipe davčnih inšpektorjev in predstavnikov mobilnih carinskih enot. Do konca avgusta bodo opravili okoli 2400 nadzorov.