Praviloma se brezplačne vsebine na spletni straneh financirajo z dohodki od oglaševalcev, ki pa v zameno zato želijo naše podatke - podatke o obiskovalcih spletnih strani. "Na videz brezplačne spletne vsebine torej plačujemo uporabniki - s svojimi osebnimi podatki," je zapisala informacijska pooblaščenka.

Uporabnikom je namreč z nekaterimi piškotki mogoče slediti - izvedeti, kako uporabljajo internet in na primer prilagajati oglase glede na naše prejšnje navade in interese (vedenjsko oglaševanje) ali pa celo prilagajati cene glede na naše prejšnje brskanje.

"Bolj pogosto ko boste v nekaj zaporednih dneh iskali letalsko vozovnico, bolj bo ponudnik vedel, da res želite na pot in bo zato zvišal ceno," je zapisala.

Spletna podjetja lahko s pomočjo piškotkov zgradijo podrobne profile uporabnikov - kje smo brskali, kdaj, kaj nas je zanimalo - in to brez da bi uporabniki sploh vedeli.

"Brez dvoma gre torej za poseg v našo zasebnost"

Evropska unija je zato zaostrila zakonodajo na področju piškotkov. Nova pravila, ki so v Sloveniji stopila v veljavo 15. junija, določajo, da morajo biti uporabniki spleta o piškotkih obveščeni - na spletnih straneh zato zdaj uporabniki vidijo obvestila, da spletne strani uporabljajo piškotke in katere, pojasnjuje Pirc Musarjeva.

Poleg tega pa se lahko določeni piškotki uporabljajo le, če uporabniki v to privolijo, kar velja predvsem v primeru sledilnih piškotkov. "Uporabniki moramo torej imeti možnost izbire, ali dovolimo, da nam spletna podjetja sledijo pri brskanju, ali pa tudi ne," opozarja pooblaščenka.

Pri informacijskem pooblaščencu so prepričani, da se bo uporabniška izkušnja glede piškotkov s časom izboljšala. "Predvsem pa bomo uporabniki lahko hitro videli, kdo od upravljavcev spletnih strani spoštuje zakonodajo in ravna do nas pošteno, transparentno ter kdo nam ne daje možnosti izbire in nas sili v privolitev," še dodaja.

Vsi piškotki sicer ne predstavljajo posega v zasebnost. Nekateri piškotki so za uporabnike koristni in nujni za dobro delovanje spletnih strani. Brez njih bi na primer morali vedno znova dodajati artikle v nakupovalno košarico ali pa se vedno znova prijavljati v spletne račune.