»Odkar obstaja slogan I feel Slovenia, imam na obleki značko s tem napisom. Ne vem pa, ali jo imajo tudi vodilni ljudje v slovenski politiki. Če jo bodo nosili mnenjski voditelji, jim bodo sledili tudi vsi drugi,« meni Boštjan Skalar, vršilec dolžnosti direktorja agencije Spirit, pod streho katere deluje tudi Slovenska turistična organizacija (STO), ki je pristojna za turistično promocijo države. Resnici na ljubo so tudi nekateri politiki slogan I feel Slovenia že uporabljali, in to celo prej, preden je bil sploh izbran na javnem razpisu. Gre za nekdanjega predsednika vlade Janeza Janšo, ki se je 1. septembra 2006 pojavil na Kredarici s čepico z napisom I feel Slovenia, čeprav se je razpis za izbiro najboljše znamke Slovenije, na katerem je zmagalo prav to geslo, končal šele tri dni kasneje.

V Sloveniji imamo težave z oznakami

Andraž Zorko iz raziskovalnega podjetja Valicon ugotavlja, da imamo v Sloveniji težave z oznakami, odkar obstaja naša država. »Leta 1991 smo komaj uspeli izobesiti zastavo z grbom,« je povedal na letošnjem kmetijskem sejmu v Gornji Radgoni ob predstavitvi promocijskih dejavnosti na področju hrane. Z nekaj fotografijami je ponazoril očitno razliko med Slovenijo in Hrvaško. Hrvaške stadione, grbe nogometnih klubov, trgovske police, nastope na vladnih konferencah... povezuje prepoznavna rdeča nit – rdeče-bele kocke, ki se pojavljajo, odkar poznamo Hrvaško kot državo. »Prej ni nihče poznal šahovnice, razen morda kakšen zgodovinar. Odkar je Hrvaška samostojna država, pa je to njen jasen razpoznavni znak,« ugotavlja Zorko.

In kakšne so videti tribune slovenskih športnih objektov? »Enkrat so obarvane rdeče-belo-plavo, drugič rdeče-modro, tretjič modro, četrtič zeleno, petič modro-zeleno. Skratka, nobene jasne prepoznavne identitete v smislu znaka. Slovenija ima težave z označbami. Nimamo enotne, povezovalne barve. Šele v zadnjih letih se pojavlja znak I feel Slovenia, ki ima v ozadju neko zgodbo,« opozarja Andraž Zorko. Ta zgodba se je letos uveljavila tudi v športu, saj je bilo evropsko prvenstvo v košarki v znamenju I feel Slovenia in zelene barve, na kateri ta znamka gradi.

Izdelke z napisom I feel Slovenia trži zasebno podjetje

Skrbnik znamke I feel Slovenia je vladni urad za komuniciranje (Ukom), ki se s komercialno dejavnostjo, kot sta prodaja in izdajanje računov, ne sme ukvarjati, zato je pravico do trženja izdelkov I feel Slovenia najprej prenesel na STO in letos na Spirit. Ta lahko trženje izvaja samostojno ali v sodelovanju s podizvajalcem. STO je že leta 2007 v postopku javnega zbiranja ponudb s podjetjem Ambient sklenila pogodbo o trženju izdelkov z znamko Slovenije, ki je konec leta 2012 potekla, zato je Spirit te dni objavil nov razpis. Ukom temu ne nasprotuje. »Glede na to, da je tokrat projekt zastavljen zelo široko in ambiciozno, je po našem mnenju smiselno, da Spirit išče zunanjega izvajalca, ki se bo z nalogo lahko ukvarjal celostno in s polnim delovnim časom,« so nam pojasnili.

Izbrani tržnik bo ekskluzivno izdeloval in prodajal izdelke posebne linije (majice, USB-ključke, magnetke, skodelice in dežnike), označene z blagovno znamko I feel Slovenia, in zagotovil distribucijske mreže za njihovo prodajo. Spirit od izbranega ponudnika v zameno pričakuje licenčnino v naravi, in sicer v višini najmanj treh odstotkov glede na število vseh prodanih izdelkov. Spirit oziroma njegov podizvajalec bo tako obdržal ekskluzivno pravico prodaje izdelkov posebne linije I feel Slovenia. To pomeni, da je majice I feel Slovenia mogoče prodajati le prek Spirita, če bi, denimo, Elan želel na svoje smuči odtisniti še znak I feel Slovenia, pa za to ni nobenih zadržkov, pravijo v Ukomu.