»Zdravstva ne bo,« je opozarjal eden od plakatov stavkajočih, ki so se zbrali pred ljubljanskim UKC, strežnice pa so vladi sporočale, da so »gotove« kar one same. Tudi v zdravstvu so nezadovoljni zaradi nižanja plač, kopičenja neplačanih nadur in vse hujše obremenjenosti. Vodstvo bolnišnice po njihovih besedah namreč varčuje tako, da so ekipe vse manjše in da morajo zaposleni tako marsikdaj delati na robu zmožnosti.

Čeprav so mnogi delali, kot bi sicer, zdravniki pa se stavki niso priključili, so bile čakalnice bolnišnic in zdravstvenih domov včeraj precej bolj prazne kot običajno. V bolnišnicah so del posegov in pregledov, ki niso nujni, prestavili. Kot so nam povedali zaposleni, pa so jih nekateri bolniki celo sami poklicali, da bi prestavili svoj termin, tudi v zdravstvenih domovih pa so opažali, da so nekateri ljudje nenujen obisk zdravnika najbrž sami odložili.

Nekaterim stavke niso omogočili

Po besedah predsednice sindikata delavcev v zdravstveni negi Jelke Mlakar so se bolnišnice na stavko zaposlenih odzvale zelo različno – medtem ko so na primer v jeseniški bolnišnici pokazali spoštovanje do stavke in so bolnike, katerim to ni škodilo, prenaročili, mnogim medicinskim sestram v ljubljanskem in mariborskem UKC stavke v praksi niso omogočili. Mlakarjeva meni, da gre pri tem za kršitve pravice do stavke, ki sta se ji po njihovih podatkih vsaj na načelni ravni priključili dobri dve tretjini zaposlenih v zdravstvu oziroma okoli 20.000 ljudi.

»Vedno bolj smo obremenjeni. Poleg tega iz meseca v mesec obljubljajo, da nam bodo nadure plačali, pa jih ne. Vedno slabše je,« je povedala medicinska sestra na nevrokirurškem oddelku ljubljanskega UKC Marija Naglič. Po besedah predstavnika sindikata UKC Ljubljana Matija Cevca pri stavki vztrajajo tudi zato, ker se bojijo, da bo vsaka naslednja vlada počela isto kot sedanja. Interventno varčevanje po njegovih besedah ne škodi le zaposlenim, ampak ogroža zdravstvo in s tem kakovost in dostopnost za bolnike.

Na Golniku varstvo za otroke

V ljubljanskem zdravstvenem domu so delali kot sicer, tako da so vsi naročeni pacienti prišli na vrsto brez posebnega čakanja. Opazili so, da običajno v primerjavi z včerajšnjim dnevom prihaja več pacientov, ki se ne naročijo in ne potrebujejo takojšnje pomoči. Strokovna direktorica Tonka Poplas Susič je pojasnila, da so štiri njihove enote delale kot običajno, v eni pa so organizirali turnusno delo, da pacienti ne bi bili prizadeti.

Posebnost včerajšnje stavke je bila bolnišnica Golnik, kjer so organizirali varstvo za otroke zaposlenih. Tamkajšnji medicinski sestri Katji Vrankar se je to zdelo zelo koristno; na urgentnem oddelku, s katerega prihaja, pa so delali kot običajno. Ob včerajšnji stavki, ki so se ji zaposleni sicer pridružili, so imeli celo zelo veliko dela: »Veliko je bilo sprejemov in urgentnih situacij, delali pa smo kot ob navadnem delovniku, vključno z diagnostiko.«