Pregled rezultatov pokaže, da so nakupovalne navade bolj spremenile tiste skupine anketirancev, ki imajo običajno nižje dohodke: nezaposleni (44 odstotkov), anketiranci z osnovnošolsko izobrazbo (44 odstotkov), starejši od 65 let (36 odstotkov). O spremembi nakupovalnih navad pogosteje poročajo ženske kot moški; med ženskami je takih 31 odstotkov, navaja časnik.

Nakup sadja in zelenjave se s tržnice seli v trgovine

Nakup sadja in zelenjave pa se s tržnic vse bolj seli v trgovine. Ko so sodelujoče v anketi spraševali, kje ponavadi kupujejo sadje in zelenjavo, jih je kot običajno mesto nakupa kar tri četrtine, 76 odstotkov, navedlo trgovino, tržnico pa le 15 odstotkov. Več kot polovica jih tudi sama pridela vsaj nekaj zelenjave in sadja, medtem ko jih neposredno pri predelovalcih nabavlja osem odstotkov.

V trgovini pogosteje kupujejo najmlajši anketiranci (18-25 let) ter anketiranci z redno zaposlitvijo, moški pogosteje kot ženske. Medtem pa na tržnici pogosteje kot drugi kupujejo starejši in upokojenci.

65 odstotkov kupcev preverja izvor živil

Vprašanje izvora živil je zadnje čase, ob razkritju, da s tem goljufajo celo nekateri kmetje na tržnici, dvignilo precej prahu v javnosti. V anketi jih dve tretjini, 65 odstotkov, zatrjuje, da ob nakupu živil preverjajo njihov izvor. Pogosteje izvor živil preverjajo ženske (74 odstotkov), anketiranci, stari od 50 do 65 let (75 odstotkov), in anketiranci z visokošolsko izobrazbo (72 odstotkov).

Kljub temu se je v anketi pokazalo, da je cena še vedno pomembnejša. Da je izvor živila pomemben, je menila polovica, 49,4 odstotka vprašanih, še nadaljnjih 38,2 odstotka pa, da je zelo pomemben. O ceni živila pa jih je kar dve tretjini, 67,5 odstotka, menilo, da je pomembna, in 20,5 odstotka, da je zelo pomembna. Razlika je torej v prid cene.

Razprodaje ne privabijo več kupcev

Ker je čas sezonskih popustov tekstila, so anketirane vprašali, ali se zaradi njih kaj bolj pogosto odpravijo po nakupih. Znatna večina, 83 odstotkov, jih zatrjuje, da ne. Nasprotno, da se zaradi popustov bolj pogosto odpravijo po nakupih, jih je trdilo 17 odstotkov. Po nakupih v času sezonskih popustov pa se pogosteje odpravijo najmlajši anketiranci, stari od 18 do 25 let (27 odstotkov).