Lesce. Skoraj dve desetletji je minilo od stečaja leškega podjetja Veriga, ko je prostore v nekdanjih halah velikega podjetja dobilo vsaj ducat podjetnikov s svojimi prometnimi in drugimi potrebami ter težavami, a tudi z vplivom ter močjo. Po drugi strani pa se že vsaj toliko časa peščica običajnih krajanov, ki živijo ob cesti za Verigo, neuspešno bori za normalno življenje in sobivanje z industrijsko cono.

Edino cesto si namreč delijo z industrijsko cono, kar pa pomeni, da je ta ozka in bolj kot ne vaška cesta močno preobremenjena s tovornim prometom. Tovornjaki se na njej tudi ustavljajo in povsem blokirajo vhode do dvorišč stanovanjskih hiš, pozimi je zaradi snega vse le še huje, o pločniku in varni pešpoti za otroke krajanov ter tudi za številne sprehajalce (gre za dostopno cesto do poti proti Šobcu) pa lahko samo sanjajo. Spori in nesoglasja so šli tako daleč, da je morala Občina Radovljica na podlagi sodne odredbe ustaviti gradnjo vodovoda in ureditev ceste, tako da je cesta zdaj celo gradbišče. »Kar pa je ne nazadnje lahko še celo dobro, saj so 'gradbišče' ogradili in smo tako dobili nekakšen ograjen pločnik,« s precejšnjo mero ironije pove eden od stanovalcev ob cesti za Verigo Igor Ropic, ki zastopa vse štiri družine ob tej cesti. A tudi te gradbene »ograje« kmalu ne bo več...

»Že večkrat smo poskušali z idejami o enosmerni cestni povezavi, pa o omejitvi tovornega prometa in podobnim. Vse zaman. Rekli so nam celo, da bodo table, ki bi tovorni promet omejile, tako in tako podjetniki odstranili. Ja, kakšna država in kakšna občina pa smo? Tudi znaka za prepoved parkiranja in ustavljanja nihče ne upošteva, pa se nič ne zgodi,« je razložil Ropic. Že res, da je najbolj prizadetih le nekaj stanovalcev ob sami cesti, a za njimi nastaja elitna soseska na Plani (tam stoji tudi hiša padlega direktorja in lastnika Merkurja Bineta Kordeža), tu vodi pot do Šobca, po cesti v šolo hodijo otroci, občina (petino od 630.000 evrov vrednega projekta je sicer prispevala občina, preostalo država) pa je od te sporne ceste naprej proti Kropi zgradila nekakšno leško »obvoznico«, ki pa je praktično neuporabna ali pa uporabna le ob tem, da se vozi tudi po preozki in neuporabni cesti za Verigo.

Na Občini Radovljica so pojasnili, da so že lani začeli dela, s katerimi bi zagotovili osnovno varnost za pešce, a so bila zaradi sodne odredbe ustavljena. »Od vsega začetka del je eden od služnostnih upravičencev na različne načine pravno in fizično blokiral vsa dela. Med drugim tudi tako, da je parkiral tovornjake na območju, kjer smo želeli izvajati dela, čeprav tam pred tem nikoli ni izvajal svoje služnosti. Ob tem dodajamo informacijo, da gre za služnost hoje, vožnje in parkiranja na javni cesti, ki je zakonodaja ne dopušča več. Sodišče ne dovoli izvedbe kakršne koli začasne nadomestne rešitve, s katero bi zagotovili varnost, predvsem pešcev, na tem odseku,« je pojasnila Manca Šetina Miklič z Občine Radovljica. Celo več, občina mora zdaj odstraniti ograjo gradbišča in lepo položiti asfalt nazaj. Menda še v tem mesecu.

»Gre samo za še eno v vrsti etap okoli te naše nesrečne ceste. V 18 letih se ni spremenilo prav nič, ves čas poslušamo le obljube. Občina in podjetniki so v sporu, mi smo talci tega spora, naši otroci pa morajo v šolo po nevarni cesti,« je pribil Igor Ropic.