Po besedah Ficka je država v zadnjih desetih letih letno obnovila približno 100 kilometrov cest, morala pa bi jih 400 kilometrov. V kolikor se bo ta trend nadaljeval, bo Slovenija potrebovala 60 let za obnovo svojega državnega cestnega omrežja.

V modernizacijo cest letno od 250 do 350 milijonov evrov

Kot pravi Ficko, je letno v modernizacijo in obnovo cest treba vložiti od 250 do 350 milijonov evrov, proračun za prihodnje leto pa direkciji za ceste namenja le 121 milijonov, za leto 2015 pa 106 milijonov. To pa pomeni, da bodo lahko izvajali le večje projekte iz evropskih sredstev, medtem ko bodo večino cest le vzdrževali, je poudaril Ficko.

Najslabše je stanje na regionalnih cestah, saj je 840 kilometrov cest v zelo slabem stanju. Po besedah Ficka je sicer veliko glavnih cest v dobrem stanju.

Robert Štaba iz Avto-moto zveze Slovenije je pojasnil, da preko projekta SENSOR analizirajo stanje cestne infrastrukture, izvedejo video zajem in obdelajo podatke o cestah ter razvrstijo ceste glede na njihovo stanje. Tako lahko preko teh analiz ocenijo stopnjo tveganja in kakšno je stanje prometne varnosti na državnih cestah.

Zagotavljanje dobre cestne infrastrukture je preventiva

V okviru projekta so za obdobje 2010-2012 izdelali analizo ocene stopnje tveganja na 6.532 kilometrih državnih cest. Poleg tega so po besedah Štabe letos video zajeli, obdelali in ovrednotili skoraj 3200 kilometrov državnih cest, rezultati pa bodo znani v prihodnjem letu. Z njimi bo možno preverili varnost različnih uporabnikov cest.

Predsednik evropskega neodvisnega programa ocene varnosti cest EuroRAP John Dawson je poudaril, da je zagotavljanje dobre cestne infrastrukture preventiva, s katero bi privarčevali veliko denarja, saj bi se število prometnih nesreč in posledično stroškov za pomoč in oskrbo poškodovancev v nesrečah zmanjšalo. Zato se morajo vlade zavedati, da tisti denar, ki ga porabijo za varnost na cestah, na drugi strani dejansko privarčujejo.

Projket SENSOR je program ocenjevanja in rangiranja cest glede na njihovo stanje in glede na stopnjo tveganja prometnih nesreč, ki se je začel izvajati 1. oktobra 2012 in bo trajal do 30. septembra 2014. Gre za največje transnacionalno sodelovanje 15 držav jugovzhodne Evrope.