K organiziranju protesta so v sekciji za promet povabili tudi ostala združenja avtoprevoznikov, je na današnji novinarski konferenci dejal sekretar sekcije za promet pri OZS Bojan Pečnik. O tem, kdaj in kako bo protest potekal, pa danes ni želel govoriti. "Naj pa bi se zgodil v kratkem," je dodal.

Avtoprevozniki namreč kljub intenzivnim poganjanjem in pogovorom s pristojnimi ministrstvi niso zadovoljni z letošnjim izkupičkom, saj so dosegli zelo malo pisnih dogovorov. "Iz preteklosti pa imamo zelo slabe izkušnje z neizpolnjenimi obljubami," je opozoril Pečnik.

Med nerešenimi zadevami je izpostavil predvsem povišanje cestnin in višino sredstev, namenjenih za subvencije za ekološka vozila. "Cestnine so se enormno povečale," je dejal Pečnik. Predsednik sekcije za promet pri OZS Andrej Klobasa pa je dodal, da zvišanje cestnin kljub zagotovilom Omerzela z njimi ni bilo dogovorjeno.

Država bo imela po njegovem mnenju čez kakšno leto še večje stroške, če ne bo pomagala avtoprevoznikom, saj ti ne bodo mogli več delati. Krivdo za težave avtoprevoznikov zaradi višjih cestnin Klobasa vidi predvsem v sedanjem in nekdanjih vodstvih Družbe za avtoceste v RS (Dars).

60 milijonov za takso CO2

Klobasa in Pečnik sta danes izpostavila tudi problematiko CO2 takse. Po ocenah OZS prevozniki letno za takso namenijo približno 60 milijonov evrov, vendar pa se le majhen del tega denarja vrne v obliki spodbud za nakup ekološko najbolj primernih vozil. "V tujini je to drugače, zaradi česar so naši avtoprevozniki manj konkurenčni," je dejal Klobasa.

Z državo, ki se mačehovsko obnaša do denarja, ki je zbran namensko, in je nato uporabljen za druge namene, je po njegovem mnenju nekaj hudo narobe.

Novembra je bilo sicer razpisanih za štiri milijone evrov subvencij za ekološko ustreznejša vozila, vendar pa so ta sredstva zelo hitro pošla in jih ni bilo dovolj za vse, ki so se na razpis prijavili.

Klobasa je spomnil tudi, da bo predvidoma do konca januarja na 15 odsekih cest zaradi dotrajanosti infrastrukture država omejila tovorni projekt glede na dovoljeno težo. Zaradi tega bodo imeli avtoprevozniki po njegovem mnenju velike težave in stroške, saj bodo morali tovor prepeljati z več vozili.

Težave imajo tudi z zaposlovanjem voznikov, saj je zaradi zapletenih administrativnih postopkov to dolgotrajen proces. "Tudi na tem področju so obljube podane, narejenega pa ni bilo veliko," je dodal Pečnik.

Avtoprevozniki želijo, da bi vlada namesto tega omejila tranzitni promet čez državo, domačim avtoprevoznikom pa dovolila, da gospodarstvo in prebivalstvo oskrbujejo po najhitrejši in najcenejši poti. Klobasa sicer pričakuje, da bo premierka Alenka Bratušek storila vse, da dosežejo dogovor in preprečijo morebitne zaplete, ki bi nastali ob protestu v prestolnici.