Telefonska raziskava je potekala med 2. in 30. aprilom, vanjo pa je bilo vključenih 1058 anketirancev iz Slovenije, ki avtoceste oziroma hitre ceste uporabljajo vsaj nekajkrat mesečno, so sporočili z Družbe za avtoceste v RS (Dars).

Zadovoljstvo uporabnikov avtocest se je v primerjavi s prejšnjo anketo iz decembra 2011 v povprečju povečalo za 3,1 odstotka in tako še vedno ohranja trend rasti. Zadovoljstvo je v povprečju zraslo med pogostimi uporabniki vseh avtocestnih krakov, v največji meri pa med uporabniki ljubljanske obvoznice (za 5,2 odstotka) in v najmanjši meri med uporabniki primorske in dolenjske avtoceste (za 1,9 odstotka).

V primerjavi z decembrom 2011 je opaziti največji prirast pri povprečnem zadovoljstvu z nadzorom nad plačilom cestnine (za devet odstotkov) ter številom bencinskih servisov (za osem odstotkov), največji upad zadovoljstva pa pri preventivnem posipavanju cestišča (za tri odstotke) ter pluženju (za dva odstotka).

V primerjavi s povprečno vrednostjo zadnjih šestih merjenj je opazna štiriodstotna rast zadovoljstva uporabnikov avtocest.

Rast je opazna tudi pri veliki večini dejavnikov zadovoljstva, razen pri preventivnem posipavanju vozišč in pri občutku varnosti pri vožnji v predorih, kjer je zadovoljstvo padlo za manj kot odstotek.

Največji razkorak med pričakovanji in zadovoljstvom voznikov je raziskava zabeležila pri rednosti vzdrževanja avtocest in signalizaciji, medtem ko se v skupino t.i. kritičnih dejavnikov umeščata pluženje in posipavanje cestišč.

Uporabnikom so v okviru ankete postavili vprašanja tudi v zvezi s cestninjenjem. Kar 89 odstotkov vprašanih bi se v primeru pocenitve vinjete po avtocesti vozilo v enakem obsegu, 11 odstotkov pa bi se jih vozilo več. Z uvedbo vinjet so se sicer 69 odstotkom rednih uporabnikov stroški cestnine zmanjšali ali ostali nespremenjeni.

Sprememba cestninskega sistema v smislu uvedbe plačila po prevoženem kilometru se 55 odstotkom vprašanih zdi pravičnejša, takšni rešitvi pa nasprotuje 15 odstotkov vprašanih. V primeru, da bi se obstoječi sistem cestninjenja ukinil ter uvedel sistem po prevoženem kilometru, bi sicer 78 odstotkov voznikov avtoceste uporabljalo v enakem obsegu, 13 odstotkov pa bi se po avtocesti vozilo več.

Da se bo z odstranitvijo betonskih otokov povečala varnost ob prehodu cestninske postaje, je menilo 56 odstotkov sodelujočih, medtem ko jih je nasprotno menilo 15 odstotkov, še izhaja iz podatkov, ki jih je zbral Dars.