Prošnjo za podaljšanje akreditacije je ljubljanska univerza Nacionalni agenciji RS za kakovost (NAKVIS) poslala že junija lani; oktobra jo je dopolnila z osnutkom nove strategije. V skupino strokovnjakov, ki so izvedli zunanjo evalvacijo, pregledali samoevalvacijsko poročilo in vso dokumentacijo ter decembra lani tudi obiskali UL, je svet NAKVIS imenoval domače in tuje strokovnjake: Marjana Mernika, Bojana Dolška, Igorja Vojtica, Karmen Rodman, Terrenceja A. Clifforda - Amosa, Philippeja Rousseaua in Erazma Bohinca.

Premalo mobilnosti

Po mnenju strokovnjakov ima UL stabilno kadrovsko strukturo; vsi nosilci predmetov so po habilitacijskih merilih tudi raziskovalci. Premalo pa je mobilnosti visokošolskih učiteljev in znanstvenih delavcev. Kot pozitiven premik so izpostavili vse večje povezovanje članic na izobraževalnem in raziskovalnem področju. Tudi učitelji in študentje dobro sodelujejo pri raziskovalnem delu in objavah teh del, razvija se tutorstvo in delo s tujimi študenti. Dobro je tudi to, da vse več aktivnosti (karierni centri, prijava na razpise, struktura samoevalvacijskih poročil...) usmerja univerza.

UL redno spremlja učne izide študentov, kompetence, prehodnost in dejansko trajanje študija; s temi in drugimi kazalniki načrtuje svoje dejavnosti in sprejema ukrepe. Diplomantov večina članic ne spremlja, čeprav bi s tem ugotavljali njihovo zaposljivost, kar je slabo. Prav tako še niso zaživeli alumni klubi, ki bi pomagali pri razvoju univerze s povratnimi informacijami diplomantov. Komisija je ugotovila, da članice število vpisnih mest načrtujejo predvsem glede na število mest v minulih letih, glede na povpraševanje študentov in na zmogljivost članice. Ne upoštevajo pa analiz o zaposljivosti in povpraševanju delodajalcev. Te pomanjkljivosti se UL zaveda, zato jo odpravljajo. Število vpisnih mest, priporočajo strokovnjaki, bi morala UL usklajevati s potrebami po diplomantih in se pri tem opirati predvsem na strokovne analize.

Prostorska stiska

Strokovnjaki so priporočili, naj UL predstavnikom študentov omogoči dostop do študentskih anket, študente druge stopnje pa naj bolj vključuje v raziskovalno delo. Kot pomanjkljivost so izpostavili nepovezanost informacijsko-komunikacijskih tehnologij v članicah. Kar devet članic, med njimi vse akademije, se po ugotovitvah v poročilu sooča s hudo prostorsko stisko, še pet pa z nekoliko manjšo. Članice bi morale skupaj načrtovati rabo prostorov, kjer je to možno in smiselno, so priporočili. Zaskrbljuje izrecna ugotovitev, da se na ALUO, ki zaradi svojega individualnega pristopa potrebuje več sredstev za izvedbo, »pričakuje znižanje kakovosti študija«. Skupina strokovnjakov je tudi ugotovila, da se zaradi zmanjšanja proračunskih sredstev UL sooča z zmanjšanjem sredstev za izvajanje študijskih programov obeh stopenj, zato mora poiskati druge vire. To sta predvsem izredni študij in prodaja storitev na trgu.