Kot je pojasnila Darja Groznik, so preko akcije Siti besed, v sodelovanju s Studiom Marketing, idejnim vodjem te akcije, zbirali denar za šolske malice. »Ta akcija je bila v tistem času, ko smo z njo začeli, v oktobru lani, za marsikoga šokantna, ampak po našem mnenju še kako potrebna. Javni razpravi o tem, ali so naši otroci res lačni, je sledila razprava v parlamentu in konec lanskega leta so sprejeli zakon, po katerem je od februarja 2013 naprej do brezplačne malice in kosila upravičenih več otrok,« še pojasnjuje direktorica zvez. Od 1. februarja letos je bilo tako za subvencijo šolske prehrane upravičenih še dodatnih 103.272 šolarjev in dijakov.

Cilj je vsaj 500 otrokom zagotoviti brezplačna kosila v šoli

»Ob začetku letošnjega šolskega leta smo razmišljali, ali je ta akcija znova potrebna in ker smo ugotovili, da je, bomo z njo nadaljevali. Z akcijo Siti besed smo od oktobra 2012 do konca šolskega leta zbrali 136.500 evrov, omogočili smo malice in kosila 532 otrokom iz 79 šol,« je pojasnila Groznikova in izpostavila podatek, da je kar več kot polovica teh šol letos znova izrazila potrebo po tovrstni pomoči. Cilj letošnje akcije je vsaj 500 otrokom zagotoviti brezplačna kosila, kar pomeni, da bi mesečno potrebovali nekaj več kot 23.000 evrov sredstev. Pri vsem tem pa upajo tudi, da jim bo uspelo, tako kot jim je v prvem delu akcije, spremeniti kaj v zakonodaji oziroma v formalnih možnostih pridobitvi subvencije za kosila.

Hrana ne ostaja več, otroci pa so tudi manj izbirčni

Ob tem na Zvezi prijateljev mladine Slovenije izpostavljajo vprašanje, ali bi bilo potrebno zvišati cenzus za pridobitev subvencioniranega kosila oziroma malice. Ta cenzus za pridobitev subvencioniranega kosila je sedaj 140 evrov neto po osebi v družini. Za malico je ta cenzus dosti višji in zato je veliko več otrok upravičenih do subvencionirane malice. Mnogi otroci imajo edino toplo hrano, ki jo imajo skozi dan, v šoli in učitelji in ravnatelji ugotavljajo, da hrane v šolah, kar se je dogajalo prej, ne ostaja več, oziroma otroci niso več tako izbirčni kot so bili. Opažajo pa tudi, da veliko staršev ne želi pridobiti možnosti za subvencijo preko centrov za socialno delo, saj se je težko postaviti v vrsto med tiste, ki zase in za svoje otroke ne morejo poskrbeti.

Donacij še vedno manj kot pa prosilcev za pomoč

Tudi Petra Ravnik, vodja projekta Siti besed pri Studiu Marketing, se strinja, da se je stanje glede šolskih malic nekoliko izboljšalo, ni pa boljše glede šolskih kosil. Pri tem pa Groznikova opozarja, da morajo biti prav šole tiste, ki so pozorne na to, ali otroci prihajajo k malici oziroma kosilu. Glavni namen akcije je namreč, da bi otroci iz socialno ogroženih družin, vsaj v šoli dobili topel obrok. Ob novoletnem času zato želijo spomniti, da se spomnimo na tiste, ki nimajo toliko in prispevamo za ta projekt. Apelirajo tako na posameznike kot podjetja, saj je prosilcev za pomoč še vedno več kot sredstev. Ob tem pa poudarjajo, da višina donacije ni pomembna, saj bo vsakršna pomoč prišla prav in v prave roke.

Za tovrstno donacijo se je letos odločila tudi zavarovalnica Generali. Kot je sporočil glavni mož zavarovalnice Lorenzo Kravina, so se v njihovem podjetju letos odpovedali novoletnim, poslovnim darilom, namesto tega pa bodo donirali 10.000 evrov projektu Siti besed. »Iniciativa se mi zdi dobra in pomembno je, da smo tudi kot podjetje aktivni v okolju, v katerem delujemo,« je dejal Kravina.

Več informacij o akciji na spletni strani sitibesed.si.