Policija še čaka na mnenje izvedenca

Starše pokojnega Mihe Baloha je novica presenetila in jim znova odprla še nezaceljene rane. »Ali res? Po vseh teh letih so si premislili? Le zakaj tega niso storili že prej?« je vidno prizadet dejal njegov oče. Družina doslej ni razmišljala o tožbi in težko čaka, da bo celjska policijska uprava končala preiskavo. Policisti namreč še vedno niso dobili izvedenskega mnenja, na podlagi katerega bodo lahko jasno povedali, kdo je bil odgovoren za nesrečo.

Spomnimo naj, da sta se Baloh in njegova sestrična Safranova 13. septembra lani s specialnim avtom AMZS peljala po lokalni cesti, ki vodi proti Centru za varno vožnjo na Vranskem. Miha je bil inštruktor varne vožnje, Lara pa dijakinja srednje medijske šole v Celju. V zgodnjih jutranjih urah je zaradi močnega deževja in poplav narasli potok Bolska odnesel del brežine in posledično tudi njun avto. Ker cesta ni bila zaprta, sta zapeljala v smrt.

Župan Vranskega Franc Sušnik je takoj po nesreči povedal, da so imeli zaradi mostu ob vsakih poplavah težave. Voda je del brežine odnesla že štirikrat, vendar niso mogli ničesar ukreniti, ker jim je država zvezala roke. Podjetje Subra je že junija 2007 izdelalo projekt za nov most čez Bolsko. Sestavni del projekta je bilo hidrotehnično poročilo družbe Hidrosvet, ki je zahtevalo tudi prestavitev struge potoka Bolska v dolžini okoli 500 metrov. Po takratnih izračunih bi prestavitev struge skupaj z odkupom zemljišč stala približno 900.000 evrov. Od občine Vransko, ki ima proračun visok od dva do tri milijone evrov, nihče ne bi smel pričakovati, da bo poleg gradnje mostu financirala še ta poseg.

Projektni pogoji so že izdani

Župan je že takrat opozarjal pristojne na ministrstvu za okolje in prostor, da občina toliko denarja nima in da je prestavitev struge po zakonodaji dolžna plačati država. Pogovarjali so se tudi, da bi bilo najbolje, če struga ostane tam, kjer je, vendar so strokovnjaki na ARSO vztrajali pri svoji strokovni odločitvi. Zgodilo se je, česar so se v občini najbolj bali. Projekt je leta 2007 padel vodo, lani pa še most. Po tragični nesreči so predstavniki občine in ministrstva mrzlično začeli iskati rešitev. Podjetje Subra je decembra lani ministrstvo za okolje in prostor oziroma ARSO zaprosilo za pridobitev projektnih pogojev za rekonstrukcijo mostu in k vlogi priložilo idejno zasnovo. Na ARSO so zelo pohiteli in investitorju že pred dnevi izdali projektne pogoje, iz katerih je razvidno, da jim struge ne bo treba prestaviti, jo bodo pa seveda morali urediti. Na podlagi pogojev za izdelavo projekta bodo lahko zaprosili za gradbeno dovoljenje in pridobili vodno soglasje.

Župan Sušnik je bil zelo zadovoljen, čeprav pravi, da je to edina logična rešitev. Pričakuje tudi, da bo država pospešila postopke gradnje prvega od dveh suhih zadrževalnikov, ki sta predvidena na Vranskem. Okoljsko ministrstvo je namreč že naročilo geodetske posnetke potokov Podgrajščica in Merinščica. V nasprotju z ostalimi spodnjesavinjskimi občinami, kjer se še vedno prepirajo glede suhih zadrževalnikov, na Vranskem ni nobenih težav. Kar je bilo v njihovi pristojnosti, so uredili, tako je zdaj na potezi država.