Tako kot se je vlekla gradnja predora Markovec in se še vedno vleče gradnja hitre ceste Izola–Koper, se vlečejo tudi Darsova izplačila odškodnin lastnikom objektov, na katerih je ob gradnji predora nastala škoda. Pri Darsu pravijo, da je priprava celotne dokumentacije za vse objekte, ki vključuje popis poškodb, strošek sanacije poškodb in sporazum za poravnavo stroška, v zaključni fazi. Sporazume za poravnavo odškodnin naj bi upravičencem poslali še ta mesec ali najpozneje decembra.

Škoda od tisoč do deset tisoč evrov

Večinoma gre za škodo zaradi razpok na podpornih zidovih, ograjah in balkonih, ponekod pa so – zaradi miniranja oziroma vrtanja – v stanovanjih popokale tudi položene keramične ploščice. V enem primeru naj bi počila celo temeljna plošča hiše. Krajani Žusterne, ki so se organizirali v komisijo za nadzor nad načrtovanjem in gradnjo predora Markovec, se s prvim odškodninskim poročilom Darsa – narejen je bil lani – niso strinjali, zato so zahtevali revizijo.

V novem, končnem poročilu, ki so ga pripravili na Gradbenem inštitutu ZRMK in IRGO Consultingu, je na seznamu 44 objektov, katerih lastnikom bo Dars primoran izplačati odškodnino. »Sodni cenilec gradbene stroke je opravil ogled vseh 44 objektov, na osnovi evidentiranih poškodb pa je izdelal vrednotenje potrebnih sredstev za sanacijo poškodb na objektih,« so povedali na Darsu, kjer pa skupnega zneska predlaganih odškodnin še nočejo razkriti. »Dokler oškodovanci ne bodo podpisali sporazumov o odškodnini, o zneskih ne moremo govoriti,« so povedali.

Po ocenah lastnikov naj bi bila škoda na nepremičninah različna, znašala naj bi od tisoč do deset tisoč evrov. Kakršna koli bo višina posameznih odškodnin, pa jih oškodovanci letos še ne bodo prejeli, čeprav so na Darsu še pred dvema mesecema napovedovali, da bodo vse postopke v zvezi s poškodbami objektov na območju predora Markovec skušali spraviti pod streho še letos – torej tudi plačilo odškodnin oškodovancem.

Spomladansko odprtje predora pod vprašajem

Ponovno pa je pod vprašajem že ničkolikokrat napovedano in prestavljeno odpiranje predora Markovec, ki je tako rekoč končan. Čeprav je pred kratkim predsednik uprave Darsa Matjaž Knez napovedal, da bo hitra cesta Izola–Koper, s katero je povezano odprtje predora, ob ugodnem razpletu pri postopku izbora izvajalca končana 30. aprila, je za to bržkone malo upanja. Cestno podjetje Koper, ki se skupaj s podjetjem Grafist poteguje za dokončanje 3,1 kilometra hitre ceste, je namreč prejšnji teden vložilo revizijski zahtevek na državno revizijsko komisijo. To bo po vsej verjetnosti povzročilo vsaj dvomesečno zamudo, če državna revizijska komisija ugodi koprskemu cestnemu podjetju, pa bo celoten postopek izbire še daljši.

Za dobre štiri milijone evrov vreden posel se sicer poteguje sedem gradbenih podjetij. Prav vsa, razen najcenejšega ponudnika – konzorcija GP Krk iz Hrvaške in ljubljanskega CBE inženiringa – pa naj bi bila še vedno v igri za pridobitev posla. Tudi idrijski Kolektor Koling, katerega ponudbo je Dars že pred štirimi meseci izločil kot nepopolno in ki mu je državna revizijska komisija ugodila pri revizijskem zahtevku.