Po besedah predsednika uprave Letrike Etbina Severja gre za enega največjih razvojnih dosežkov šempetrske družbe v zadnjih letih. »Že zdaj kupcem dobavljamo motorje in krmilnike za pogon električnih viličarjev, vozil za golf in malih štirikolesnikov. Prav tako motor za električno vozilo renault twizy. Že nekaj let tudi tržimo nizkonapetostni pogonski sistem za električna vozila z močjo do 15 kilovatov, ki ga po vsem svetu uporabljajo za predelavo manjših avtomobilov na električni pogon,« je povedal Sever.

Motor za nov pogonski sistem so razvili v Letriki, razvoj krmilnika pa je potekal v okviru projekta SiEVA. Pogonski sistem so testirali na inštitutu Metron v Lescah. »Na elektriko smo predelali večji enoprostorec mazda in vanj vgradili Letrikin pogonski sistem. Rezultati so bili odlični. S takšnim vozilom je mogoče prevoziti brez polnjenja 500 do 700 kilometrov, izkoristki celotnega sistema so 93-odstotni, za razliko od motorja z notranjim izgorevanjem, kjer dosegajo 30-odstotni izkoristek. Tu smo precej pred konkurenco,« je razložil Iztok Špacapan, direktor razvoja v Letriki.

Andrej Pečjak, priznani slovenski inovator in promotor električnih avtomobilov iz družbe Metron iz Lesc, ki z Letriko sodeluje že dalj časa, je poudaril, da gre za vrhunski pogonski sistem. »Najpomembnejše je, da smo takšen sistem izdelali v Sloveniji. Nihče na svetu nima pogona, ki bi s tako težkim avtomobilom dosegel tako dobre rezultate.«

Novi izdelek je velikega pomena za nadaljnjo širitev proizvodnega programa Letrike na področju zelenih tehnologij, zato s potencialnimi kupci že vzpostavljajo stike in pripravljajo skupne razvojne projekte za leti 2017 in 2018.jal