Do oktobra naj bi bil predor končan

Pri Darsu pojasnjujejo, da trenutno odstranjujejo betonske konstrukcije, poškodovani nasipi, smeti in deponirani materiali pred predorom, dokončati pa bo treba še oba vhodno-izhodna portala v predornih ceveh, uliti asfalt, zgraditi pločnike, pobarvati talne označbe in urediti okolico. Konzorcij bo za omenjena dela, ki morajo biti končana v manj kot treh mesecih, prejel 1,38 milijona evrov.

Na zaključek sanacije barvnega premaza na stenah predora so čakali tudi v konzorciju Iskra sistemi-Riko-IMP-Javna razsvetljava-Traffic Design, ki se bo spopadel z montažo elektro- in strojne opreme v predoru. »Tehnološki elaborati so bili potrjeni, prav tako projekt za izvedbo, tako da bo izvajalec v prihodnjih dneh že začel 'terenska' dela,« je napovedal Marjan Koler z Darsa. Konzorcij bo predor opremil za slabih 12 milijonov evrov, v najboljšem primeru pa naj bi dela končal do konca oktobra.

Cesta odvisna od pritožb na javni razpis

Pri Darsu se nadejajo, da bodo letos končali tudi 3,1 kilometra dolgo cesto zunaj predora z vso pripadajočo infrastrukturo. Čeprav se je prvotni rok za oddajo ponudb iztekel minuli petek, ga je Dars na predlog potencialnih ponudnikov zaradi »zahtevnosti priprave ponudb« podaljšal do 10. junija. Kdo bo torej zagrabil krampe in lopate ter dokončal dela na hitri cesti Koper–Izola, bo jasno šele sredi julija – seveda, če ne bo pritožb. V tem primeru naj bi izbrano podjetje v zameno za največ šest milijonov evrov gradnjo hitre ceste opravilo do konca leta.

Dela na cesti bi morala biti po pogodbi sicer končana že leta 2009, a je od četverčka SCT-Primorje-Kraški zidar-CPK preživel le slednji. Ta pa trase ni mogel dokončati v okviru obstoječe pogodbe, saj bi s tem presegli zakonsko dopustno, 30-odstotno podražitev. Vrednost prve pogodbe (iz leta 2006) je namreč znašala približno 26,5 milijona evrov (brez DDV), doslej pa je bilo na podlagi aneksov, sklenjenih v preteklih letih, izplačanih že 34,2 milijona evrov.

Na vprašanje, kdaj bo predor Markovec odprt za promet, so pri Darsu odgovorili, da si bodo prizadevali, da bo hitra cesta Koper–Izola, katere sestavni del je tudi dvocevni dvopasovni predor, predana prometu še pred koncem letošnjega leta. Upravljalec slovenskih avtocest tudi zagotavlja, da pogodbena vrednost za gradbena dela v predoru (64,5 milijona evrov z DDV), ki je bila sklenjena konec leta 2009 s konzorcijem CPM in Alpine Bau, ne bo presežena.