Dva meseca po tem, ko je v javnost prišla zgodba o desetletniku, ki so ga vrstniki na OŠ Deskle tako pretepli, da je moral poiskati zdravniško pomoč, se stroka ne more zediniti. Na predlog psihologov so otroka prešolali. Inšpektorat za šolstvo zaradi nepravilnosti pri vodenju šole, vključno z medvrstniškim nasiljem, predlaga razrešitev ravnatelja. S postopkom je svet zavoda šole že začel, a temu zdaj nasprotuje združenje ravnateljev, ki opozarja na posledice permisivne vzgoje in pomanjkanje odgovornosti staršev.

Medvrstniško nasilje na OŠ Deskle je na plan očitno pririnilo marsikatero spregledano pomanjkljivost šolskega sistema, na katere zdaj opozarjajo ravnatelji. Šola je odsev in zrcalo družbe, so zapisali v izjavi z izrednega sestanka republiškega odbora Združenja ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva Slovenije. Vzgojni proces na OŠ Deskle je bil prekinjen nasilno, z zunanjim posegom pravne stroke, ki je onemogočil nadaljnje vzgojno delovanje šole ter vajeti brezkompromisno prevzel v svoje roke. Odgovornost za nastalo situacijo ravnatelji pripisujejo tudi medijem. Z linčem naj bi odstavljali ravnatelja OŠ Deskle Vojka Simčiča, ki morda, v sicer dobronamerni komunikaciji, ni znal ob pravem času povedati pravih besed.

Šola je zrcalo družbe

Po mnenju ravnateljev v šolah ne moremo pričakovati sterilnega vzdušja brez konfliktov, saj je šola odraz in zrcalo družbe. Spomnimo, da je bil desetletnik nacionalističnega verbalnega in fizičnega nasilja deležen vse od začetka obiskovanja šole v Desklah, kamor se je z materjo preselil iz Bosne in Hercegovine. Ko je moral zaradi poškodb, ki so mu jih zadali vrstniki, poiskati zdravniško pomoč, je zgodba prišla v javnost.

Združenje ravnateljev opozarja, da se je dogajanje preusmerilo na iskanje Simčičeve odgovornosti, nihče pa ne izpostavlja nasilnežev. Simčič se včeraj ni odzival na naše klice, prav tako se niso odzvali v vodstvu OŠ Deskle.

Kaj pa dolžnosti?

Slovenski ravnatelji so prepričani, da je Simčič naredil kar nekaj napak, a želijo ob tej priložnosti opozoriti na prepotrebne spremembe v šolstvu, zato zahtevajo porazdelitev odgovornosti vseh deležnikov v šolstvu. Od leta 1991 so otroci postavljeni na piedestal permisivne vzgoje, zaposleni v šolah pa nimajo ustreznih vzvodov za vzgojno delovanje, ocenjujejo ravnatelji.

»Tako učenci kot njihovi starši bi morali uvideti, da nimajo samo pravic, ampak tudi dolžnosti oziroma odgovornost. Predvsem slednja je umanjkala v zadnjih desetletjih,« še ocenjujejo ravnatelji.