Direkcija samo za vzdrževanje cest, torej za to, da bi preprečili nadaljnje propadanje cest in da bi ohranjali obstoječe stanje, na letni ravni potrebuje 150 milijonov evrov. V letošnjem proračunu za investicije niso imeli zagotovljenih nobenih sredstev, razen za projekte, ki so v višini 85 odstotkov financirani z evropskimi sredstvi, za vse preostale aktivnosti pa so imeli na voljo približno 60 milijonov evrov.

Direkcija, ki upravlja s skoraj 6000 kilometri glavnih in regionalnih cest, je zato že večkrat opozorila, da za zagotovitev najnujnejšega vzdrževanja cest v drugi polovici leta potrebuje manjkajočih 70,18 milijona evrov. Že zdaj je v ustreznem stanju le še 27 odstotkov državnih cest, torej vsaka četrta.

Omerzel je pred kratkim predlagal, da bi v okviru sprememb zakona o Družbi za avtoceste v RS (Dars) sredstva, ki so namenjena izključno za pripravo državnih prostorskih načrtov in nakup zemljišč, letos namenili za vzdrževanje državnih cest. Dars namreč v skladu s sporazumom z državo slednji plačuje nadomestilo za uporabo stavbnih pravic, država pa ta sredstva nato vrača Darsu prek priprave državnih prostorskih načrtov in nakupov zemljišč.

Omerzel vztraja pri zakonu, Dars močno proti

Vlada predloga zakona, ki mu vodstvo Darsa močno nasprotuje, še ni potrdila, Omerzel pa pri njem še vedno vztraja. "Mi kot resorno ministrstvo smo svoj predlog in odločitev sprejeli. Predlagamo, da sredstva, ki so strogo namenska na Darsu za nakup zemljišč in izdelavo državnih prostorskih načrtov, letos preusmerimo na prepotrebno vzdrževanje državnih cest," je dejal v izjavi za medije ob robu odprtja rekonstruirane ceste Zali Log-Davča.

Meni, da ima kot resorni minister pravico, "da se strateško odloči, čemu nameniti sredstva", in da bi bilo prav, da njegov predlog podpre tudi vlada ter predlog sprememb zakona pošlje v DZ. In kje se zatika? "Finančni minister Čufer je imel predlog, ki naj bi to obveznost reševal brez spremembe zakona, vendar glede na to, da sta minila dva tedna, odkar smo mi to predlagali, ta rešitev očitno ni izvedljiva, kar pomeni, da bi bilo vseeno treba iti v spremembo zakona," je dejal.

Absurdnost nastala situacija

To je po njegovem mnenju še možno, a je za to potrebna podpora vlade. Pri premierki Alenki Bratušek ni nikoli začutil dvoma glede njegovega predloga, je pa po njegovem mnenju "malce problematična" operativnost. "Minila sta dva tedna, odkar smo imeli predlog na vladi," je dejal in dodal, da vsak dan pritiska na kolege iz vlade, da bi to izvedli.

Na direkciji so ta teden znova opozorili na absurdnost nastale situacije in poudarili, da je sredstva za izvajanje zakonsko določenih obveznosti, kar je tudi redno vzdrževanje in varstvo državnih cest, dolžno zagotoviti infrastrukturno ministrstvo. V zadnjih tednih so zadržali izvajanje nekaterih opravil, npr. krpanje jam in košnjo trave, da bi lahko do prejema potrebnih sredstev poravnavala nujne obveznosti, a so opozorili, da jih bo vseeno treba opraviti pred začetkom izvajanja zimske službe.

Vršilec dolžnosti direktorja direkcije Sergij Grmek je v izjavi za medije ob odprtju ceste Zali Log-Davča kljub temu zagotovil, da so ceste varne. "Varnost na cestah je za državljane zagotovljena," je dejal.