Gospodarsko zelo pomembna mostova v Prestranku čez reko Pivko in na odseku Črnova–Arja vas čez reko Socko, čez katera že dva meseca poteka promet izmenično enosmerno, ne bosta obnovljena do začetka turistične sezone, kot je napovedal nekdanji direktor Direkcije RS za ceste Gregor Ficko. Na direkciji pojasnjujejo, da se je postopek javnega naročila zavlekel zaradi dveh vloženih revizijskih zahtevkov. Državna revizijska komisija ju je sicer zavrnila kot neutemeljena, vendar postopek javnega naročila še vedno ni končan. Predvideni čas trajanja gradbenih del na mostovih pa je 180 oziroma 150 dni.

Denarja za obnovo preostalih mostov še ni

Spomnimo, da je direkcija za ceste konec januarja zaradi dotrajanih mostov omejila promet tovornih vozil na 15 odsekih glavnih in regionalnih cest. Na desetih mostovih vse odtlej veljajo omejitve prometa vozil nad določeno težo, na petih gospodarsko najpomembnejših mostovih pa je bil uveden izmenično enosmerni promet za vsa vozila. Po pritisku Gospodarske zbornice Slovenije in posameznih velikih podjetij so na ministrstvu za infrastrukturo in prostor vendarle izpraskali dva milijona evrov za obnovo ključnih dveh mostov – v Prestranku in pri Skrlinovem gradu.

Kdaj bodo nabrali denar za sanacijo preostalih 13 mostov – obljubili so, da se bo to zgodilo že prejšnji mesec, nam na pristojnem ministrstvu v dveh dneh niso odgovorili. Na direkciji za ceste pa pravijo, da denarja še ni na vidiku, zato je tudi razpisna dokumentacija še vedno v predalu. Znano je, da bi za obnovo vseh 15 mostov potrebovali okoli 30 milijonov evrov.

Na kritični seznam še največ trije mostovi

Na Zavodu za gradbeništvo Slovenije pa medtem opravljajo nadaljnje analize problematičnih mostov. Na vprašanje, ali bodo primorani dopolniti spisek mostov, na katerih bodo uvedene omejitve, so nam na direkciji za ceste odvrnili, da bo po rednih in glavnih pregledih za nekatere mostove treba izdelati še varnostno analizo. »Ta trenutek se izdeluje analiza za deset mostov, ki pa še ni zaključena. Rezultati ukrepov bodo znani predvidoma konec aprila,« so povedali na direkciji.

Po besedah vodje odseka za mostove in inženirske objekte pri Zavodu za gradbeništvo Slovenije Aleša Žnidariča za zdaj kaže, da se bodo seznamu kritičnih mostov pridružili še največ trije. »Na srečo so to mostovi, ki so ob avtocesti, tako da kakšne hude panike zaradi morebitnih omejitev ne gre pričakovati,« je povedal Žnidarič.

Na vprašanje, koliko mostov na glavnih prometnicah bodo v prihodnje še pregledali, je odvrnil, da jih je na spisku še kar nekaj, vendar so najbolj kritični in prometno najpomembnejši že pod streho. »Če se bo v prihodnje zagotovil normalen nivo financiranja, dodatni ukrepi na mostovih ne bodo potrebni, saj se jih bo krpalo sproti. V nasprotnem primeru pa bodo ukrepi neizbežni,« je dodal Žnidarič.

Zaradi semaforjev dve uri več na cesti

Avtoprevozniki, ki so napovedovali, da bodo imele omejitve na 15 glavnih prometnicah katastrofalne posledice za gospodarstvo, se znajdejo, kakor vedo in znajo. »Kjer lahko, zaobidemo problematične mostove. Medno za nas ni problematično, ker vozimo po avtocesti, kamor zavije tudi večina osebnih avtomobilov. V Pivko pa, na primer, vozimo zgodaj zjutraj, ko še ni povečanega prometa. Na mostovih zaradi semaforjev čakamo do eno uro v eno smer, kar pomeni, da skupno porabimo tudi do dve uri več za dostavo blaga kot pred omejitvami. Bojim se le, da se bo v turistični sezoni stanje drastično poslabšalo,« je razložil direktor ajdovske avtoprevozniške družbe Slo-Car in predsednik sekcije za prevoz blaga v cestnem prometu pri Gospodarski zbornici Slovenije Milan Slokar.

Na vprašanje, ali zaradi daljšega dostavnega časa blaga naročnikom zaračunavajo dodatne stroške, je Slokar odgovoril, da poskušajo, a se vselej ne obnese. »Če stojimo več kot dve uri na semaforjih, to poskušamo vračunati v ceno prevoza. Za vsako dodatno uro računamo 60 evrov. Tudi našim članom na gospodarski zbornici smo rekli, da je treba zastoj dobavitelju zaračunati, vendar se tega držijo le nekateri. Dejstvo je, da v teh časih to ni tako preprosto,« je povedal Slokar.