Boj za panoramske lete

Jus se sicer ukvarja z avtošolo in podjetjem za varovanje, ima pa tudi letalsko šolo za ultralahka letala in generalno aviacijo. Lansko pomlad je uspel na razpisu in v najem za 1800 evrov mesečne najemnine vzel restavracijo ob letališču. Trdi, da je v prenovo in čiščenje starih prostorov vložil 20.000 evrov, tega vložka pa mu občina ne prizna. In to je le začetek nesoglasij. Domačini pravijo, da ponudba, strežba in sama hrana v restavraciji niso na pravem nivoju, gostov je malo, podjetnik stroškov ne zmore pokriti. Ker je na letališču prisoten z letalsko šolo, se je želel ukvarjati še s panoramskimi leti in za to tudi pridobil dovoljenje Agencije za letalstvo.

Z njimi se sicer ukvarja občina kot lastnica letališča, prihodki iz panoramskih letov pa predstavljajo polovico vseh prihodkov letališča. Nič čudnega torej, če si na občini konkurence nikakor ne želijo. »Na sestanku pri županu in direktorju uprave Erjavcu mi je slednji zabrusil, da se lahko o vsem dogovorimo, le na panoramske lete naj pozabim, sicer me bo uničil,« je dejal podjetnik Anton Jus. Restavracija namreč ne prinaša dobička, pozimi bo gostov še manj in tako bi rad zaslužil s panoramskimi leti, ki bi jih ponujal po istih cenah kot občina. Te so sicer kar zasoljene, 15-minutni prelet Bleda stane 90 evrov, ena ura okoli Triglava pa kar 270 evrov. »Prihaja do vse večjih sporov in nesoglasij. V Lescah se zdaj res ne počutimo več zaželene, občina nam je poslala predlog za sporazumno prekinitev pogodbe. Zdi se mi, da bi nas radi odgnali in sem pripeljali nekoga drugega,« je povedala Jusova partnerka Mojca Dolenc. Jus ima težave tudi s podaljšanjem dovoljenja za letalsko šolo, v restavraciji so jim odklopili toplo vodo, prav tako ogrevanje. Napoved direktorja občinske uprave z omenjenega majskega sestanka se torej uresničuje.

Spor okoli vlaganj in najemnine

Kot pa je pojasnil direktor občinske uprave Radovljica Matjaž Erjavec, najemnik Jus ne plačuje celotne najemnine oziroma je občini dolžan že dobrih enajst tisoč evrov. Jus pravi, da zato, ker jim niso priznali vlaganj, in da bodo zdaj plačevali pač le tretjino najemnine. Erjavec po drugi strani trdi, da čiščenje, beljenje in nove mize ter stoli glede na določila najemne pogodbe pač niso investicijsko vzdrževanje. »Jusu smo ponudili, da bi cenilec ocenil dejanska vlaganja, ki bi mu jih priznali, a tudi to ni šlo,« pravi Erjavec, ki pa je povsem jasno povedal, da občina želi ohraniti monopol nad panoramskimi leti. »Ne le Jusu, nikomur ne bomo dovolili, da bi se ukvarjal s to dejavnostjo. Mi smo lastniki letališča, panoramski leti pa so edini pravi prihodek, in če ga ne bi bilo, bi letališče poslovalo z veliko izgubo, ki bi jo naprtili davkoplačevalcem. Tega si ne bomo privoščili,« je odločen Erjavec, ki je napovedal, da bodo uporabili vsa pravna sredstva, da bi prekinili sodelovanje z Jusom. »Drži, ti spori so v obojestransko škodo, a očitno ne zmoremo najti skupnega jezika. Restavracija bi morala biti ogledalo letališča, pa ni tako,« je še dejal Erjavec, ki je napovedal, da Jusu ne bodo podaljšali pogodbe za najem pisarne za letalsko šolo, češ da naj bi prostore stolpa, kjer je ta pisarna, obnavljali.

Klavrno poletje

Letošnja sezona na letališču je slaba. Že lani ni bila najboljša, pa so v pol leta našteli 2131 letov, letos jih je bilo komaj 1683. Tujcev je sploh zelo malo, lani v pol leta sto, letos manj kot 80. Lani je bilo vseh prihodkov letališča 116.000 evrov, od panoramskih letov okoli 50.000. Letos jih bo manj, doslej so opravili le 63 letov. Anton Jus je opozoril tudi na to, da na letališču ni nobene kontrole in da se ne beleži, koliko je sploh priletov (»landingov«), kaj šele, da bi se vsem zaračunalo dobrih šest evrov, kolikor ta storitev stane. Erjavec je razložil, da je na letališču res zaposlen le vodja letališča in da tam ni odgovorne osebe, če je vodja slučajno v zraku, ker, med drugim, opravlja tudi panoramske lete. »To je za tako letališče običajno in v skladu s predpisi. Leško letališče ne potrebuje kontrole prometa, varnost je v rokah pilotov. Prileti se v glavnem obračunajo, sploh rednim uporabnikom, tudi Jusu, ki pa jih ne plačuje. Zavedam pa se, da kakih deset do 15 odstotkov pilotov ne plača za pristanek ali vzlet. A to je zanemarljivo majhen primanjkljaj,« je ocenil Erjavec.

Na letališču bodo sicer v kratkem končno zamenjali povsem dotrajano črpalko za gorivo, denar od prodaje enega od občinskih letal pa bodo namenili za nakup novega motorja za drugo letalo. Hišo Vovkovih na začetku letališke steze naj bi vendarle podrli prihodnje leto.