Na Direkciji RS za ceste vlada obsedno stanje, saj imajo denar za osnovno vzdrževanje državnih cest le še do konca meseca. Takrat se iztečejo tudi pogodbe obstoječim koncesionarjem, ki so jih z aneksom že dvakrat podaljšali. Ali jih bodo še enkrat in za koliko časa, na direkciji za ceste ne vedo, prav tako kot ne vedo, kako bodo brez denarja do konca speljali javni razpis, s katerim iščejo nove vzdrževalce državnih cest, ki naj bi jim koncesije podelili za prihodnjih sedem let.

Ministrstvo rešitev še skriva

»Žal vam v tem trenutku na ta vprašanja ne moremo odgovoriti. Direkcija za ceste opozarja vse pristojne, da se zagotavljanju osnovne varnosti državljanov na cesti, torej opravilom rednega vzdrževanja cest, ne more odpovedati, ker so to zakonsko določene obveznosti države, zato pričakujemo, da bodo sredstva zagotovljena,« je pojasnil upravljalec državnih cest.

Brez konkretnih odgovorov so tudi na ministrstvu za infrastrukturo in prostor, kjer so ob sprejemanju letošnjega proračuna direkciji za ceste zagotovili denar za osnovno vzdrževanje cest le za pol leta. Na vprašanje, ali jim bo v štirinajstih dneh uspelo najti 70 milijonov evrov za nemoteno vzdrževanje cest za drugo polovico leta in od kod jih bodo vzeli, so na pristojnem ministrstvu pojasnili, da se zavedajo nujnosti zagotovitve manjkajočih sredstev in da imajo tudi predlog rešitve. A slednjega bodo javnosti predstavili šele – pravijo na ministrstvu – ko bo predlagana rešitev sprejeta na vladi.

Novi razpis šele po letu in pol

A četudi bodo tik pred zdajci na pristojnem ministrstvu izpraskali denar za vzdrževanje temeljne varnosti in prevoznosti državnih cest, je jasno, da novi vzdrževalci, ki naj bi nad državnimi cestami bdeli prihodnjih sedem let – ponudbe so na direkciji odpirali prejšnji teden – ne bodo izbrani do konca junija, ko se iztečejo pogodbe sedanjim koncesionarjem.

Malo pred iztekom roka sta bila namreč vložena zahtevka za revizijo razpisne dokumentacije – enega je vložilo tudi podjetje, ki ni med ponudniki. Verjetni scenarij je, da bo direkcija za ceste oba revizijska zahtevka zavrnila in ju odstopila državni revizijski komisiji. To pa pomeni, da bo primorana z aneksi že tretjič podaljšati pogodbe sedanjim koncesionarjem.

Postavlja pa se vprašanje, zakaj je direkcija za ceste – potem ko je državna revizijska komisija prvi razpis pred dobrim letom in pol razveljavila – novega objavila šele konec letošnjega aprila. Na direkciji sicer razlagajo, da so čakali na spremembo pravne podlage – uredbe o načinu izvajanja gospodarske javne službe vzdrževanja državnih cest –, a ta je bila na vladi potrjena že lansko jesen.

Prav tako nam na direkciji za ceste niso razložili, zakaj ob tokratnem javnem razpisu – posel je skupno vreden dobrih 280 milijonov evrov – niso želeli podaljšati minimalnega 40-dnevnega roka za oddajo naročil, kar so predlagali nekateri ponudniki in kar bi se – glede na zahtevnost ponudbe – zdelo logično tudi poznavalcem. »Na direkciji za ceste smo ocenili, da je 40-dnevni rok za oddajo ponudbe zadosten za pripravo kvalitetne ponudbe,« so skopo odgovorili.

»Aktualni razpis bo po vsej verjetnosti spet razveljavljen, jasno pa je, komu je to najbolj v interesu – aktualnim koncesionarjem, ki si bodo donosen in varen posel s tem avtomatično zagotovili še za najmanj leto dni,« je ocenil eden od ponudnikov, ki ni želel biti imenovan.

Vprašanje, koliko bi direkcija za ceste oziroma država prihranila, če bi že pred enim letom izbrali nove koncesionarje, namesto da se jim podaljšuje pogodbe z aneksi, so na direkciji za ceste ignorirali.