Država se je pred leti lotila 15,3 milijona evrov vredne naložbe v prenovo infrastrukture na Letališču Edvarda Rusjana Maribor in je za ta projekt pridobila 11,1 milijona evrov iz evropskih skladov. Gradbena dela bi moralo opraviti podjetje SCT, ki pa je med gradnjo zgrmelo v stečaj, nato pa je dokončanje posla aprila lani uspelo pridobiti mariborskemu podjetju Komunaprojekt. Zadane naloge je podjetje dokončalo v roku, kljub temu pa ga je ta letališki projekt skoraj potegnil pod vodo.

Čakajoč na garancijo

Ministrstvo za infrastrukturo in prostor namreč Komunaprojektu ni želelo izplačati 415.000 evrov zadržanih sredstev (to je desetina vrednosti projekta), dokler ni bil opravljen prevzem. Ta pa se še ni udejanjil, ker trije podizvajalci, ki so med gradnjo šli v stečaj, niso državi izročili bančnih garancij za brezhibno delovanje in odpravo napak v garancijskem roku. Država je razmere dodatno zaostrila s tem, ko je unovčila projektantovo bančno garancijo za dobro izvedbo posla, ni pa še izvedla prenosa denarja.

Kot nam je razložil direktor Komunaprojekta Marjan Bastič, je državi sprva predlagal, da naj zadrži sredstva za tiste podizvajalce, ki niso dali garancij, čemur pa so v resornem ministrstvu nasprotovali. »Upam, da se bo primopredaja zdaj odvila, saj smo pridobili manjkajoče garancije,« pravi Bastič. »Ni bilo lahko, saj so banke zelo zaostrile pogoje in hočejo imeti 100-odstotno pokritje in še kaj zraven.«

Dodatni razlog za nesoglasja je bila še zahteva, da mora Komunaprojekt v potniškem terminalu prestaviti rentgen, česar pa doslej ni storil. Bastič s tem v zvezi odgovarja, da ta pomanjkljivost ni problematična in da ovir za prevzem objekta ne bi več smelo biti.

»Pričakujemo, da bodo bančne garancije zbrane do konca naslednjega tedna,« so nam včeraj sporočili z ministrstva. »Sprejem in potrditev bančnih garancij je prvi pogoj za izvedbo primopredaje, ki si jo želimo opraviti v najkrajšem možnem času.« Če se bo primopredaja dejansko opravila, bo sledila še primopredaja med državo in podjetjem Aerodrom Maribor, ki upravlja letališko infrastrukturo.

Prihodke povečali za tretjino

Kot je znano, je Aviofun v lasti koroškega podjetnika Damijana Cehnerja letos poleti odkupil Aerodrom Maribor iz stečajne mase Preventa Globala. »Zdaj samo čakamo, da nam država preda novo infrastrukturo v uporabo, potem pa bomo končno začeli leteti,« napoveduje Cehner, ki že več mesecev išče strateškega partnerja za svoj mariborski projekt.

Več o poslovanju Aerodroma Maribor nam je povedal direktor Marko Gros. Po njegovih napovedih bodo letošnji prihodki presegli lanske za tretjino in naj bi konec leta znašali 1,3 milijona evrov. V letu 2014 pa si bodo prizadevali prislužiti vsaj 1,5 milijona evrov in prepeljati najmanj 22.000 potnikov. Za primerjavo: lani se je skozi stari potniški terminal sprehodilo komaj 4500 oseb.

V gospodarski delegaciji mariborskega župana Andreja Fištravca, ki se bo v nedeljo odpravila na Kitajsko, je tudi predstavnica Aerodroma Maribor. »Ta obisk je bolj marketinške narave, v sodelovanju z mariborskim zavodom za turizem bomo tam predstavljali turistično ponudbo Maribora,« razlaga Gros. Ima pa zato več spodbudnih dogovorov s slovenskimi turističnimi operaterji, ki naj bi prihodnje leto še razširili paleto destinacij, kamor naj bi iz Maribora poleti letela čarterska letala.