S petimi otroki se je znašla med motoristom in kamionom

»Opozarjali smo vse mogoče inštitucije, nazadnje Direkcijo za ceste in Družbo za avtoceste, a odgovora nismo dobili. Odgovorilo nam je le ministrstvo za promet, da je dokumentacijo odstopilo prvima dvema,« pravi vipavski župan Ivan Princes in razloži, da je sodu izbila dno izkušnja matere petih otrok – vseh pet je imela v avtomobilu – ko se je v križišču znašla v skorajda brezizhodni situaciji. V sprva praznem križišču je v hipu obstala med motoristom in tovornjakom. Ne prvi ne drugi se ne bi mogla pravočasno ustaviti. Kot izkušena poklicna voznica se je odločila pritisniti na plin in nesreči za las ušla.

Na novogoriški policijski upravi pritrjujejo, da omenjeno križišče sodi med varnostno bolj izpostavljene točke, a poudarjajo, da kljub temu v križišču niso obravnavali večjega števila prometnih nesreč, povprečno dve na leto. Nekoliko pogostejše so bile ob odprtju izvoza s hitre ceste, v zadnjih treh letih pa gre le za posamezne prometne nesreče, večinoma prve kategorije z materialno škodo, le dve sta se končali z lahkimi telesnimi poškodbami. »Problem križišča se izkazuje predvsem v njegovi velikosti, gre za daljši čas vključevanja vozila v promet in slabo preglednost iz smeri izvoza s hitre ceste proti Vipavi. Omejitve hitrosti so sicer primerne in ustrezno označene,« pojasnjuje višji policijski inšpektor Evgen Govekar. Policija je na prošnjo Darsa v križišču že izvajala tudi skrite meritve hitrosti, a pojasnjujejo, da izstopajočih prekoračitev hitrosti in večjega števila teh niso ugotovili, da pa obstajajo posamezni vozniki, ki omejitev ne upoštevajo. Po opozorilih lokalne skupnosti so namreč omejili hitrost in nekoliko popravili označbe na tleh.

Strokovnjaki priporočili krožišče, a nanj čakajo že dve leti

A ker število nesreč ni odstopalo od povprečja, je križišče do današnjih dni ostalo bolj ali manj nespremenjeno. Šele ko so na Darsu pozneje od policije prejeli obvestilo, da so tam zabeležili povečano število nesreč, so se odločili za celovito preveritev ustreznosti križišča. Da je to nevarno, je lokalni skupnosti in policiji tako pritrdila še stroka, ki je že pred dvema letoma ugotovila, da bi bilo tam najbolj primerno krožišče.

Župan Princes shod napoveduje tudi zato, ker ne more razumeti, kako v vsem tem času niso mogli postaviti začasnega plastičnega krožišča, ki ne stane skorajda nič. Medtem pa na Darsu vendarle napovedujejo spremembe. Najkasneje danes naj bi dobili projekt preureditve križišča v krožišče in takoj nato začeli pripravo javnega razpisa za izbiro izvajalca del. Sredstva so rezervirana, izvedba del je predvidena še letos, če postopki izbire izvajalca in morebitne pritožbe postopka ne bi zavlekli. Vipavce na Darsu razumejo, pričakujejo pa, da bo promet kljub napovedanemu protestnemu shodu potekal normalno in da protestniki ne bodo ogrožali svoje varnosti ali varnosti voznikov.