Andorci so po Furlanijevih besedah praktično že vrgli puško v koruzo, saj naj bi v Bovcu naleteli na neresne partnerje. »Prve pogovore smo začeli leta 2010 in decembra lani predstavili 'master plan' razvoja Kanina. Občini Bovec smo predlagali tudi način, kako bi lahko žičnico po poškodbi ponovno zagnali pred letošnjim decembrom. Pripravljeni smo bili na dolgoročno sodelovanje pri upravljanju in trženju Bovca in kaninskega smučišča, aktivno sodelovanje pri projektih, vezanih na prenovo Kanina, pri zagotavljanju potrebnih zasebnih finančnih virov za naložbe in dogovore s hipotekarnimi upniki Kanina, dobavitelji opreme in partnerji na Selli Nevei,« dodaja Furlani, ki poudarja, da v Srbiji, Makedoniji, Črni gori, Bosni in Hercegovini uspešno načrtujejo smučarska središča in gradijo nove naprave.

Odgovora od občine niso dočakali

Rešitev za Kanin išče tudi Bovška razvojna zadruga. Prvi dogovor z banko Hypo Alpe-Adria, ki je lastnik krožne kabinske žičnice, restavracije Prestreljenik, treh teptalcev in čitalcev vozovnic, ni uspel. Za odkup so bili pripravljeni odšteti 220.000 evrov. Jernej Stritih, predsednik zadruge, ki šteje 40 članov in ima okoli 8000 evrov sredstev, je povedal, da dogovora ni prišlo ne z banko kot tudi ne s stečajno upraviteljico ATC Kanin, ki so ji za polletni najem sedežnic, parkirišč in drugih objektov ponudili 25.000 evrov. »Jeklenico imamo rezervirano pri dveh proizvajalcih in treba jo je hitro naročiti, da bi lahko izpeljali vsa popravila in žičnico ponovno pognali. Zdaj bomo vse skupaj preučili in dali novo ponudbo. Vemo, da ta ni visoka, toda z neobratovanjem bodo vsi še več izgubili. Še največ pa bovški turistični delavci. Za popravilo žičnice bi potrebovali vsaj 230.000 evrov. Če se dogovorimo do konca tedna, je zagon teoretično še mogoč, sicer pa ne,« dodaja Stritih.

Nujen zagon, ne trgovanje

Bovški župan Siniša Germovšek pravi, da so v občini zelo zaskrbljeni, obenem pa obžalujejo dogajanje in menijo da zdaj ni čas za trgovanje, ampak za zagon naprave. »Ni denarja in tega se vsi zavedamo. Zato je treba napravo najprej sanirati in potem bomo trgovali. Občina je pripravljena pomagati v akciji, ki jo vodi bovška zadruga,« je na kratko dogajanje komentiral Germovšek. Aleš Uršič, nekdanji direktor ATC Kanin, ki je skupaj s 17 zaposlenimi pristal na zavodu za zaposlovanje, ni hotel govoriti o dogajanju. Dejal je le, da je velika škoda, da ni prišlo do dogovora z Andorci, in da bo treba pri zagonu žičnic poleg denarja pomisliti tudi na znanje in kader, saj je za obratovanje v visokogorju potrebnih poleg drugega tudi veliko izkušenj.

Naj spomnimo, da se je stečaj ATC Kanin Bovec začel 26. junija letos in da se bo rok za prijavo terjatev iztekel konec tega meseca. Po besedah stečajne upraviteljice Nataše Gibičar zaradi izjemno težkega terena in nedelovanja krožne kabinske žičnice še vedno potekata inventurni popis in ocenjevanje opreme ter nepremičnin. »Že vse od začetka stečaja intenzivno preučujemo možnosti ponovnega zagona smučišča. Za izpeljavo predpisanih postopkov je izredno malo časa,« pravi stečajna upraviteljica, ki še dodaja, da rešitve obstajajo, da lahko vse skupaj prepreči le pomanjkanje denarja in pa strokovnega kadra.