Na ministrstvu za notranje zadeve z javnim zbiranjem ponudb ponovno iščejo poslovne prostore za najem, kamor bi se preselili zaposleni, ki zdaj delajo v neustrezni stavbi Policijske uprave (PU) Koper. Gre za že četrti poskus, odkar so kljub opravljeni izravnavi tal v viseči stavbi tudi pristojni spoznali, da je treba poiskati novo rešitev, saj stavba še vedno visi. A prostore neuspešno iščejo že več kot dve leti. Na zadnji razpis, objavljen lani spomladi, so prispele štiri prijave, ena ni ustrezala glede velikosti, druge pa so bile nesprejemljive zaradi višine najemnine, so pojasnili na generalni policijski upravi.

Iz razpisne dokumentacije je razvidno, da bi poslovne prostore v velikosti od 510 do 680 kvadratnih metrov, kamor bi se preselilo 66 zaposlenih iz kriminalistične policije (preostale bi preselili na druge lokacije, kjer že deluje policija) najeli za najmanj tri leta, med kriteriji za izbor pa je poleg najnižje ponudbene cene, ustreznosti prostorov in razmerja med površinami tudi določba, da naj bo lokacija čim bliže Policijski postaji Koper.

Dogovorjeno vnaprej?

Takšni kriteriji so zmotili Jureta Ocepka, predsednika postojnskega območnega policijskega sindikata, ki se sprašuje, ali ni zadeva nemara že vnaprej dogovorjena. »Na tako ozkem območju se pojavlja le nekaj podjetij, ki razpolagajo z zahtevano kvadraturo stavb,« pravi Ocepek. Kot primerna se po nekaterih informacijah kaže zlasti stavba Cestnega podjetja Koper, kjer so nam potrdili, da bodo oddali ponudbo. Oddali so jo tudi lani, a očitno za previsoko ceno.

Ocepek je ponovno izpostavil, da ima na območju, ki ga pokriva PU Koper, policija oziroma notranje ministrstvo kar nekaj svojih stavb, ki jih ne izkorišča ustrezno ali pa z njimi ravna kot slab gospodar in jih pušča propadati, kot velja za stavbo nekdanje PU Postojna v Postojni. »Lastne stavbe propadajo, a hkrati policija najema druge. To ne gre skupaj. Mislim, da bi tu moral nekdo odgovarjati. Ob tem pa zaradi krize in varčevanja v policiji ni denarja niti za ustrezno zimsko opremo policistov in vozil. Zdi se, da se nekateri v policijski upravi obnašajo tako, kot da z javnim denarjem lahko delajo, kar želijo,« pravi Ocepek. Opozarja, da se po ukinitvi PU Postojna v Koper vozijo številni zaposleni, čeprav tam ni na voljo ustreznih prostorov, za povrhu pa se jim plačujejo potni stroški. Po njegovem mnenju bi bilo znotraj obstoječih kapacitet policije mogoče najti racionalnejše rešitve.

Celovita rešitev novogradnja

Kritični so tudi v območnem policijskem sindikatu Obalno-kraške regije, kjer pa rešitev vidijo drugače od kolegov v postojnskem sindikatu. »Vsekakor je začasna preselitev boljša od vztrajanja na obstoječi lokaciji, kjer je zdravje zaposlenih ogroženo, se pa zavzemamo za čimprejšnjo celovito rešitev z novogradnjo, kjer bi se združile vse zdaj po Kopru razseljene službe. Če bi bila volja, bi to zadevo že zdavnaj rešili, toda očitno samo zavlačujejo in zavajajo, stroški pa naraščajo,« je predsednik sindikata Gregor Lahajnar kritičen, da se rešitev z novogradnjo ponovno odmika. »Zelo smo razočarani, da delajo z zaposlenimi kot svinja z mehom,« se Lahajnar še boji, da tudi ponovljeni razpis ne bo uspešen.

Drago Menegalija z generalne policijske uprave nam podrobnosti o načrtih z novogradnjo ni razkril, potrdil je le, da je še vedno aktualna. Nazadnje se je sicer omenjala možnost gradnje na zemljišču policijskih garaž, ki je v lasti policije.

Na vprašanje, ali se je policija dokončno odpovedala možnosti, da bi izkoristila prostore v Postojni, pa je odgovoril, da »trenutno ni predvideno, da bi se omenjeni prostori ponovno uporabili za potrebe policije. Stavba nekdanje PU Postojna je uvrščena v načrt prodaje državnega premoženja za leto 2014 in bo razpis za njeno prodajo predvidoma objavljen v prvi polovici leta 2014.« Koliko je takšna prodaja v trenutnih razmerah realna, je sicer drugo vprašanje, v času, odkar je stavba prazna, pa se je po Ocepkovih besedah zaradi »mačehovskega odnosa v njej naredilo toliko škode, da je izgubila vrednost, za kar pa očitno ne bo nihče odgovarjal«.