Neprevoznost Ižanske ceste, ki jo prekopavajo že od aprila, od konca šolskega leta pa je zaprta za ves promet, povzroča čedalje več vroče krvi. Ižanci za preboj do Ljubljane večinoma ubirajo poljske poti in kolovoze, podaljšane so tudi obvozne poti mestnega avtobusa, zaradi zaprte glavne prometnice proti glavnemu mestu pa je še huje kot po navadi tudi na Škofljici. Zdaj se namreč tja zgrinjajo skoraj vsi dnevni migranti z ribniško-kočevskega konca, tudi tisti, ki se sicer škofljiškemu ozkemu grlu izognejo tako, da v Pijavi Gorici skrenejo proti Igu.

Bencinski servis živi samo še od loterije

Župan občine Ig Janez Cimperman pravi, da ljudje postajajo živčni – predvsem ob jutranjih konicah. »Vozniki so namreč že naveličani vožnje med polji, na Škofljici pa vemo, kaj se dogaja. Živimo sicer v upanju, da bo cesta nekoč spet prevozna, a izvajalcem del gre vse skupaj bolj počasi od rok. Lepe poletne dneve, ko bi morali delati dan in noč pod reflektorji, so zamudili, zdaj pa je vreme, kakršno pač je. Bojim se snega in vode, saj se naši ljudje takrat ne bodo mogli več prebijati po poplavljenih barjanskih poteh,« je potarnal Cimperman. Po njegovih besedah vse bolj tarnajo tudi podjetniki, bencinski servis na Igu pa povsem sameva, saj »na njem ljudje le še vplačujejo loterijo«.

Izvajalec del ni kos nalogam

Ižansko cesto, ki jo – ko je odprta – prevozi več kot 7000 vozil na dan, so sprva nameravali delno odpreti že konec avgusta, vendar so na Direkciji RS za ceste takrat ugotovili, da zaradi »tehnično izredno zahtevnih del« tega ne morejo storiti. Ob postavitvi težke mehanizacije se je namreč izkazalo, da je stroje zaradi ugrezanja tal mogoče primerno stabilizirati samo na obstoječem asfaltnem cestišču. Zato so popolno zaporo napovedali do 30. oktobra, a kaj lahko se zgodi, da se bo vse skupaj še malce zavleklo.

»Nagaja nam vreme in tudi z izvajalcem imamo določene težave. Minuli teden smo mu poslali zelo resno pisno opozorilo, naj se zbere, sicer bomo proti njemu uvedli sankcije. Zdaj dela potekajo nekoliko hitreje, tako da še vedno lovimo dogovorjeni datum. V najslabšem primeru bo cesta spet prevozna z enotedensko zamudo,« je pojasnil direktor direkcije za ceste Gregor Ficko.

Neuradno pa se šušlja, da gradbeno podjetje Prenova – gradbenik, ki opravlja rekonstrukcijo ižanke, naj ne bi bilo kos nalogam. A na direkciji menda druge izbire, kot da podjetju prek javnega razpisa dodelijo posel, niso imeli, saj bi v nasprotnem primeru pritožba na državno revizijsko komisijo še dodatno upočasnila projekt.

V vsakem primeru pa obnova ižanke letos še ne bo končana. Določeni posegi bodo potekali še prihodnje leto, celotna druga faza obnove pa bo končana predvidoma konec maja, ko bo položena še vrhnja plast asfalta. Tega prej ni mogoče storiti, poudarjajo na direkciji za ceste, saj je zaradi ugrezajočega se terena treba počakati približno pol leta, da se tla utrdijo.

Po končani obnovi ižanke naj bi se na tej cesti bistveno izboljšale prometne razmere in varnost vseh udeležencev v prometu, zlasti najšibkejših. Poleg celotne rekonstrukcije vozišča bo namreč cesta opremljena še z obojestransko kolesarsko stezo in pločniki, do stanovanjskih hiš pa bodo uredili priključke in zgradili nove mostove. Cesta bo po končanem posegu široka 6,5 metra, torej bo za meter širša, kot je zdaj.