2,6 milijona za pol kilometra

Leta 2010 so cesto tako za eno leto zaprli za ves promet, saj so obnavljali komaj 500-metrski odsek, dela pa so bila vredna 865.000 evrov. Pozimi so cesto sicer odprli, a je (vsaj uradno) ostala zaprta za avtobuse in tovornjake. Tako je bilo še dve naslednji zimi, letos spomladi pa so jo popolnoma zaprli in začeli obnovo prav tako okoli 500 metrov dolgega odseka, ki pa bo zaradi zahtevnosti gradnje stal kar 2,6 milijona evrov. Dela izvaja Gorenjska gradbena družba, z direkcijo za ceste pa so se dogovorili, da jih za letos zaključijo do sredine decembra in cesto pripravijo do te mere, da bo lahko odprta za ves promet. Na direkciji za ceste so povedali, da se dela izvajajo na težko dostopnem gradbišču, saj gre za zelo strmo in plazovito pobočje, vendar potekajo po načrtih. Do zdaj so opravili zemeljska dela za temeljenje, izvaja se pilotiranje in gradnja opornih in podpornih konstrukcij. »Dela naj bi se nadaljevala marca prihodnje leto oziroma po končani zimi. Med prekinitvijo del bo cesta prevozna za ves promet. V nadaljevanju sledijo dela za dokončanje zidov, ureditve brežin, odvodnjavanje ter ureditev vozišča s potrebno prometno signalizacijo. Gradbena dela, ki po pogodbi znašajo 2,6 milijona evrov, bodo zaključena novembra prihodnje leto, če bodo v proračunu za leto 2014 zagotovljena finančna sredstva,« so sporočili z direkcije za ceste.

Kaj, če denarja ne bo?

In prav tega se zdaj na Sorici najbolj bojijo. Denarja v proračunu naj namreč prihodnje leto za Sorico ne bi bilo. To smo neuradno izvedeli tako od gradbincev kot od domačinov, ki se redno udeležujejo sestankov s predstavniki države. »Zaprta cesta je cokla za razvoj turizma, to je povsem jasno. Tako dolgotrajna obnova s številnimi zaporami pa je že prava smešnica, če ne bi bilo vse skupaj za nas prav žalostno. Pred desetimi leti so nam rekli, naj potrpimo leto ali dve in da bomo zato dobili novo, varno in dovolj široko cesto. Pred petimi leti so nam rekli isto, zdaj nam bodo verjetno še enkrat. Bojimo se, da denarja za nadaljevanje obnove prihodnje leto ne bo, kar pomeni zamik obnove za nedoločen čas,« je dejal predsednik KS Sorica Primož Pintar.

Čeprav sta obvoz prek Petrovega Brda ali malo krajša, a precej slabša možnost prek Zadnje Sore zelo moteča, pa bi Soričani vseeno raje potrpeli še kakšno poletje ob zapori, ne pa da ne bodo vedeli, kdaj se bo obnova nadaljevala, če sploh, vmes pa se bodo vozili po na pol končani cesti. »Pa tudi, ko bodo, če bodo dokončali ta odsek, na obnovo čaka še en odsek in še križišče na dnu ceste v Podroštu. Zapor bo torej še nekaj, po dolžini obnove pa smo zagotovo rekorderji ne le v Sloveniji, pač pa na svetu!« ugotavlja Primož Pintar.

Iztok Tonejec, direktor Cestnega podjetja Kranj, hčerinske družbe Gorenjske gradbene družbe, ki izvaja dela, uradne informacije o tem, da naj ne bi bilo več denarja za dokončanje obnove, sicer nima, kdaj bo dokončno znano, ali bodo prihodnje leto sploh nadaljevali del, pa prav tako ne upa napovedovati. »Obljubili smo, da bomo cesto obnovili do te mere, da bo primerna za promet. Z državo imamo podpisano pogodbo za 2,6 milijona, letos bomo naredili za tretjino vseh del. Kako bo naprej, pa res ne morem reči,« je dejal Tonejec.