Včeraj so na Direkciji RS za ceste odpirali ponudbe za zadnji razpis. Čeprav je prišlo pet po vrednosti dokaj podobnih ponudb, pa ni izključeno, da bodo morali razpis znova ponoviti. Le tri dni pred odpiranjem ponudb se je na razpisno dokumentacijo pritožilo Gradbeno podjetje Tržič, ki pa sicer ponudbe sploh ni oddalo. S tem se je ponovila zgodba predzadnjega razpisa, ki so ga zaradi pritožbe podjetja Sefo (ki prav tako sploh ni sodelovalo na razpisu) komaj štiri minute pred iztekom roka morali ponoviti, saj ga je državna revizijska komisija razveljavila.

Na direkciji za ceste so včeraj poudarili, da bodo ne glede na najnovejši zahtevek tržiškega gradbenega podjetja postopek oddaje javnega naročila nadaljevali. Na prejšnji (razveljavljeni) razpis so sicer prispele tri ponudbe: Strabag bi gradil obvoznico za slabih 29 milijonov evrov, Hidroelektra Niskogradnja iz Hrvaške za slabih 27 milijonov, Gorenjska gradbena družba, ki je sicer zmagala že na prvem, kasneje prav tako razveljavljenem razpisu, pa za dobrih 25 milijonov evrov.

Zdaj je prispelo pet ponudb. Tokrat je najnižja ponudba bosanskega podjetja Integral inženjering, ki bi za 24 milijonov ta del obvoznice zgradilo skupaj z gradbenim podjetjem Gorenjc iz Radovljice, ki pa je v pretežni lasti škofjeloškega gradbenega podjetja Tehnik. Gorenjska gradbena družba, ki sicer »prevzema« gradnjo tudi preostalih delov obvoznice, tokrat prvič ni bila najcenejša, saj je njihova ponudba »vredna« komaj 600.000 evrov več od konkurenta iz Bosne in Hercegovine. Drugi ponudniki so še Hidroelektra Niskogradnja Hrvaška (26 milijonov), Euro-Asfalt iz Bosne in Hercegovine (26,6 milijona) in avstrijski Strabag, ki je oddal 29,4 milijona evrov vredno ponudbo.

Že zaradi vseh prejšnjih zapletov in stečaja najprej SCT, potem pa še Primorja se je gradnja obvoznice močno podražila in zavlekla. Vsa naložba v gradnjo poljanske obvoznice je skupaj z nakupom zemljišč in pripravo vse dokumentacije ocenjena na 43 milijonov evrov, vsa gradbena dela, vključno s predorom, so bila ob začetku gradnje ocenjena na 24 milijonov evrov (kar je manj, kot bo zdaj očitno stalo zgolj nadaljevanje gradnje predora in ceste do Zminca). 85 odstotkov tega bo denarja Evropske unije, a je zdaj že zelo ogrožen, saj bi morala biti obvoznica, če bi ga želeli črpati, zgrajena do konca leta 2015.

Nad postopki so ogorčeni tudi v škofjeloški občini, ki je minuli teden zaradi zapletov podala pritožbo na ustavno sodišče, ker naj bi bile kršene ustavne pravice njihovih občanov, ki že štiri desetletja čakajo obvoznico. Zdaj pa se jim zaradi težav pri izbiri izvajalca znova izmika.

Škofjeloški župan Miha Ješe si od ustavne pritožbe obeta predvsem to, da se bodo vladni organi zganili in zagotovili zakonodajo, ki bo omogočila normalno izvedbo razpisov. »Nerazumljivo je, da se za izvedbo 25 milijonov evrov vredne investicije lahko prijavi vsak brez kakršnekoli reference in brez minimalne garancije,« je opozoril Ješe.