Svetniki grozijo s kazenskimi ovadbami

Trije opozicijski svetniki, Matic Vidic (samostojni svetnik), Franci Beg (Zares) in Gregor Macedoni (Lista Gremo gor), so včeraj župana pozvali, naj v 14 dneh prekine pogodbo in poišče odgovorne, preostale mestne svetike pa, naj ne pristanejo na obravnavo proračuna v drugem branju, dokler župan zapleta ne reši. »Če župan svojega dela ne bo opravil, bomo to storili mi,« je povedal Macedoni in napovedal kazenske ovadbe.

Potem ko je občina v proračunu za prihodnje leto predvidela vratolomnih 600.000 evrov za najemnino in stroške na Topliški cesti 2, je podrobnejši izračun zdaj pokazal, da bi lahko v 20 letih za najemnino zaradi skoraj 11-odstotne revalorizacije zapravili kar 25 milijonov evrov. »Najemnina je v začetku znašala 26.700 evrov na mesec, letos 29.600 evrov, v proračunu za prihodnje leto je predvidenih 32.600 evrov in s tem tempom bo 20. leto znašala 194.000 evrov na mesec,« je ogorčen Beg. Po 20 letih in vplačanih milijonih pa občina v lasti ne bo imela nič.

Duhove burijo tudi 103 parkirni prostori. Macedoni ugotavlja, da ima občina lastno parkirno hišo na Novem trgu, kjer letna najemnina za parkirni prostor znaša 530 evrov. Za enega na Topliški cesti 2 občina plačuje 756 evrov letne najemnine, k čemur je treba obračunati še 648 evrov stroškov, tako da dejanska najemnina na koncu znaša kar 1400 evrov. Vidic je prepričan, da gre za nazoren primer korupcije, saj da so na začetku najem in stroški za stavbo na Topliški cesti občino stali okoli 300.000 evrov na leto, a v letu 2014 je za ta namen predvidenih že dvakrat toliko sredstev.

Revizija že maja predlagala prekinitev pogodbe

Konec maja letos je bilo sicer izdelano revizijsko poročilo, ki je razkrilo škodljivost pogodbe. Kot prvi predlagani ukrep je revizija že takrat navedla prekinitev pogodbe. Med ostalimi ukrepi je poročilo predlagalo še, naj mestna občina preoblikuje pogodbo tako, da bi uporabo prostorov plačevala po sistemu lizinga in po plačilu zadnjega obroka tudi postala lastnica nepremičnine. Glede obračunavanja obratovalnih stroškov pa, naj občina takoj pristopi k ureditvi plačevanja stroškov v lastni režiji, saj bi le tako imela nadzor nad uporabo, torej naj stroške obračunava prek merilnih naprav in ne prek najemodajalca, ki zneske prefakturira.