Mestni redarji bodo danes začeli pisati globe taksistom, ki nimajo dovoljenj za vožnjo na območju MOL, a se vseeno vozijo po rumenih pasovih in Slovenski cesti ter ustavljajo na taksi postajališčih. Skrajni rok za oddajo vlog je bil zadnji dan v marcu, po besedah vodje oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Davida Polutnika pa so jih do ponedeljka prejeli 270. Iz številke je mogoče sklepati, da približno dve tretjini ljubljanskih taksistov za dovoljenje sploh nista zaprosili.

Danes nastopi dan D

Potem ko so mestni redarji taksiste na kršitve odloka o avtotaksi prevozih doslej le opozarjali, bo danes po besedah prvega mestnega redarja Andreja Orača nastopil dan D. »Kdor ne bo imel nalepk in bo vozil po rumenih pasovih, bo prejel pozdrav z inšpektorata, to se pravi globo v višini 250 evrov. Vsa prometna signalizacija je postavljena, tako da ni več nobenih dilem, kje se brez nalepk sme voziti in kje ne,« je poudaril Orač in dodal, da bodo za druge kršitve odloka globe višje – od 1400 evrov naprej.

So si pa na mestni občini očitno premislili glede kaznovanja taksistov, ki so vlogo pravočasno oddali, a še niso prejeli dovoljenja. Še prejšnji teden so namreč zatrjevali, da za mestne redarje ne bo dovolj samo potrdilo o oddani vlogi. »Mestni inšpektorji in redarji bodo potrdilo o oddani vlogi preverili, taksiste pa opozorili, naj dovoljenje čim prej prevzamejo na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet ter vozilo opremijo z nalepkami. Po prvomajskih praznikih pa ne bo več nobenih odpustkov,« je bil jasen vodja mestnega redarstva.

Ogoljufane stranke se bodo lahko pritožile

V večjih taksi podjetjih se poostrenega nadzora taksistov veselijo, saj se bo na tak način, pravijo, končno ločilo zrnje od plev. Silvester Mikše, šef taksi podjetja Laguna, je povedal, da je pridobljeno dovoljenje in posledično obe nalepki – tisto z zaporedno številko morajo taksisti nalepiti na prednja vrata vozila, manjšo vinjeto z grbom mestne občine pa na vetrobransko steklo – pogoj, da lahko taksisti vozijo za njihovo podjetje. »Z odlokom nismo kaj dosti naredili, a nekje je treba začeti. Večine naših predlogov, ki smo jih podali v okviru projekta Dober taksi, se namreč ni vneslo v odlok, saj so na občini venomer ponavljali izgovor, da je treba naše predloge sprejeti v okviru zakonodaje, torej na ravni države,« je razložil Mikše.

Po drugi strani župan Zoran Janković meni, da so v zadnjem letu veliko storili za izboljšanje taksi storitev v glavnem mestu in zagrenili življenje taksistom, ki delajo na črno. Pri tem je izpostavil uvedbo maksimalnih tarif (na območju MOL lahko taksisti računajo največ 1,5 evra za kilometer vožnje in največ dva evra za startnino) in prepoved zaračunavanja prtljage, kar so odpravili v zadnji, februarski različici odloka o avtotaksi prevozih. »Odlok je rezultat dogovarjanja s taksisti. Zdaj se bo točno vedelo, kateri taksist je peljal stranko, saj so vsa vozila oštevilčena. Občan, ki ga bo taksist ogoljufal, bo lahko poslal pritožbo na taksi podjetje in kopijo na MOL,« je poudaril Janković.

Čudno je le, da so mestni redarji doslej izrekli le eno globo zaradi neupoštevanja maksimalne tarife, čeprav ta velja že devet mesecev. Naši viri pravijo, da je takih, ki strankam do poliklinike zaračunajo po 15 evrov, na ljubljanski železniški postaji še vedno na pretek.