Csaba Toth, direktor družbe Trigranit, ki naj bi v partnerstvu s Slovenskimi železnicami zgradila nov potniški center, je dvignil roke od projekta, so poročale Finance. Toth naj bi na arbitrarno sodišče na Dunaju že vložil zahtevo za razdrtje pogodbe s Slovenskimi železnicami. Kaj so bili glavni vzroki za prekinitev sodelovanja, nam direktor Toth včeraj ni povedal. S Trigranita so sporočili le, da v tem trenutku nadaljnjih informacij v zvezi z omenjenim projektom ne bodo dajali.

Od države pričakovali 30 milijonov

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes meni, da je Toth ustavil projekt, ker njegova družba ni pridobila finančne pomoči države. Mes je sicer povedal, da je država Emoniki (ki so jo soustanovili Trigranit in Slovenske železnice) pod določenimi pogoji ponudila pomoč, a ne v takšni višini, kot jo je pričakoval Toth. Spomnimo, Emonika je ministrstvu za gospodarstvo oddala vlogo za sofinanciranje tuje naložbe v Sloveniji. Toth si je sprva po neuradnih informacijah obetal nekaj več kot 30 milijonov evrov pomoči, nato pa naj bi mu država ponudila bistveno nižjo vsoto. Emonika bi morala v skladu z dogovorom s Slovenskimi železnicami nov potniški center zgraditi na lastne stroške, Toth pa je kljub temu zadnji dve leti začetek gradnje pogojeval s tem, da še država vloži denar zaradi bistvenega povečanja vrednosti projekta. Prav tako si je prizadeval, da bi ljubljanska občina znižala komunalni prispevek, na kar pa občina ni pristala.

V SŽ napovedujejo tožbe

»Zaščitili bomo svoje interese in vložili tožbo zoper Emoniko oziroma Trigranit. Svoje obveznosti smo izpolnili, uredili prenos zemljišč in dokumentacijo. Pristali smo na vse zahteve po zmanjšanju in optimizaciji projekta,« je na vprašanje, kaj bodo naredili, če se bo Trigranit res umaknil, odgovoril Mes, ki je prepričan, da so Slovenske železnice v primeru razdrtja pogodbe upravičene do odškodnine. Napovedal je, da bodo v tem primeru tudi Slovenske železnice na arbitražno sodišče na Dunaju vložile zahtevek zaradi zamud pri projektu. Neuradno naj bi železnice zahtevale med 25 in 30 milijoni evrov odškodnine, kolikor naj bi bila vrednost nove avtobusne in železniške postaje.

Kljub zaostritvi razmer med Trigranitom in Slovenskimi železnicami pa Mes še vedno vidi odprte možnosti za pogajanja. Direktor Slovenskih železnic je Tothovo zahtevo za razdrtje pogodbe na arbitražnem sodišču ocenil kot določen pritisk Trigranita na državo za finančno pomoč. Po Mesovem mnenju se lahko pogajajo vse do takrat, dokler arbitražno sodišče ne odloči o zahtevku Trigranita.

Nad trenutnim razpletom je razočaran tudi ljubljanski župan Zoran Janković, saj bi tako prestolnica ostala z neugledno avtobusno postajo, staro železniško postajo, od gradnje pa si je obetala tudi komunalni prispevek in ureditev nekaterih cest. Trigranit je občini obljubil še, da bo po zaključku gradnje Emonike zgradil vrtec v Podutiku. Janković je bil kritičen do Totha. Županu se je zdelo nedostojno, da je Toth na slabšalen način govoril o Sloveniji. »Nihče ga ni silil, da je prišel sem investirat,« je pripomnil Janković, ki je prepričan, da bi Toth moral bolj spoštovati deželo, v kateri posluje. Jankovića je očitno zmotila naslednja Tothova izjava: »Slovenija ni zanimiva za tuje vlagatelje in država ne naredi ničesar, da bi to spremenila. Tuje naložbe so negativno diskriminirane, vlagatelji zapuščajo državo, namesto da bi prihajali. Sočasno lokalni tajkuni ostajajo nedotakljivi, korupcija pa je presegla vse meje.«