Turizem Ljubljana je oceno podal na podlagi podatkov za okoli štiri petine nastanitvenih objektov v Ljubljani.

K uresničitvi zastavljenega cilja več kot milijon nočitev je po navedbah turističnih delavcev ključno prispeval prav zadnji, adventni mesec, ko so turisti v Ljubljani opravili kar za 21 odstotkov več nočitev kot decembra leto prej. Ljubljana je v dobrih desetih letih več kot podvojila število nočitev, pol milijona je presegla šele leta 2004.

Zelena prestolnica za 2016

Med rekorde pa v Turizmu Ljubljana štejejo tudi dobre rezultate sledilcev in interakcij na družabnih omrežjih, ki so izredno pomemben del promocije, in milijon obiskov spletnega mesta Visit Ljubljana.

Ljubljana si je lani prislužila dva odmevna naziva. Lonely Planet je slovensko prestolnico uvrstil na drugo mesto lestvice najzanimivejših evropskih destinacij leta 2014, mesto je prejelo še naziv zelene prestolnice Evrope za leto 2016.

Sicer pa je prestolnica v leto 2014 vstopila v znamenju 2000-letnice rimske Emone, kot gostiteljica več večjih kongresnih dogodkov in z novo turistično strategijo, v pregledu lanskega leta pravijo v Turizmu Ljubljana.

Okusi Ljubljane

Ob Emoni je Ljubljano vsebinsko najbolj zaznamoval projekt Okusi Ljubljane z uveljavitvijo izbora jedi, ki so značilne za Ljubljano in predstavljajo sodobna kulinarična prizadevanja, temelječa tako na kulturni dediščini kot na sodobni kulinarični ustvarjalnosti. Okusiti jih je mogoče v 60 ljubljanskih restavracijah. Ljubljana se je s projektom pozicionirala kot ena najbolj vročih evropskih kulinaričnih destinacij, poudarjajo v Turizmu Ljubljana.

V Turizmu Ljubljana izpostavljajo tudi močno spletno prisotnost. Temelj zanjo sta predstavljali vsebinska prenova in nadgradnja spletnega mesta Visit Ljubljana, tudi s tako imenovano trgovino doživetij. Ljubljana je na tem področju med vodilnimi destinacijami v svetu, kar po navedbah turističnih delavcev potrjujeta tudi nagrada za spletne vsebine združenja Digital Think Tank in izpostavljanje Ljubljane kot primera dobre prakse na mednarodnih konferencah z digitalnimi trendi.

Novi izzivi

Sicer pa je Ljubljana postala ena od pilotnih slovenskih destinacij, ki uvaja indikatorje ETIS - sistem evropskih indikatorjev za trajnostne destinacije, ki ga je razvila Evropska komisija. Kot prva slovenska destinacija se je dala oceniti tudi po orodju GSTR, ki poleg evropskih indikatorjev vključuje tudi globalne indikatorje za trajnostne destinacije. Sredi decembra je bil prvič doslej objavljen seznam najbolj trajnostnih turističnih destinacij na svetu in na seznam se je uvrstila tudi Ljubljana.

Ljubljanske turistične delavce letos čakajo novi izzivi. »Največje izzive zagotovo povezujemo z nadaljnjim povečevanjem obiska in števila nočitev v Ljubljani, mednje pa uvrščamo tudi celostno izboljšanje konkurenčnosti destinacije, tako z vidika prepoznavnosti, infrastrukture, ponudbe kot tudi z vidika dostopnosti,« so zapisali. Pred njimi je tudi pomembno pripravljalno leto, da bo Ljubljana v letu 2016 zelena prestolnica Evrope v pravem pomenu besede.

Sicer pa v Turizmu Ljubljana poudarjajo, da je velik razvoj in prepoznavnost Ljubljane kot destinacije omogočen »zaradi županove vizije in razumevanja pomena turizma s strani župana in celotne mestne ekipe« ter zaradi vseh posegov, ki so v preteklih letih polepšali Ljubljano. »Ljubljana je zagotovo odličen primer, kako s pravim pristopom in predanim delom vseh za skupen cilj na dolgi rok rezultati ne izostanejo,« so zaključili.