Letošnje številke ljubljanskemu turizmu napovedujejo rekordno leto. Število nočitev se je namreč v prvih petih mesecih v primerjavi z istim obdobjem lani povečalo za kar 6,6 odstotka, kažejo podatki javnega zavoda Turizem Ljubljana. V številkah to pomeni, da so turisti do zdaj imeli nekaj manj kot 300.000 nočitev. Če se bo turistični obisk Ljubljane povečeval z enakim tempom, bo obisk prestolnice boljši kot lansko leto, ki je bilo že rekordno.

Lonely Planet naj bi imel vpliv na ameriške turiste

Lansko leto so imeli slabih 281.600 turističnih nočitev, po narodnosti so najbolj izstopali Italijani, ki jih je prišlo 54.800, v povprečju pa so v prestolnici preživeli 1,6 noči. Med obiskovalci se vse bolj v ospredje prebijajo tudi Američani. Leta 2009, ko je število ameriških turistov začelo ponovno naraščati, so bili na osmem mestu po številu prihodov v Ljubljano. Lani so se prebili že na peto mesto.

Ob tem ne gre spregledati dejstva, da je število Američanov glede na nočitve poskočilo. Še decembra 2012, ko je Lonely Planet Slovenijo uvrstil na eno izmed svojih lestvic (deset destinacij, kjer popotnik dobi največ za svoj denar), so bili Američani po nočitvah na desetem mestu med turisti v Ljubljani. Januarja 2013 so skočili na osmo, junija lani so se prebili že do drugega mesta po številu turistov glede na nočitve. V Turizmu Ljubljana ta skok pripisujejo ravno vplivu Lonely Planeta.

Ravno zaradi tega v ljubljanskem turističnem zavodu pričakujejo, da bo tudi letošnja uvrstitev Ljubljane na seznam desetih najboljših destinacij letošnjega leta, ki so ga pripravili uredniki Lonely Planeta, dodatno promovirala Ljubljano na ameriškem trgu.

Vse več objav o Ljubljani tudi v tujih medijih

Vršilka dolžnosti direktorice Turizma Ljubljana Petra Stušek je ob predstavitvi uvrstitve na drugo mesto lestvice Lonely Planeta razkrila, da se je zanimanje za Ljubljano razširilo tudi med svetovnimi mediji. Tako so v prvih petih mesecih letošnjega meseca zabeležili obiske 146 novinarjev z vsega sveta, kar je skoraj toliko kot v celotnem lanskem letu.

Ljubljano so po podatkih Turizma Ljubljana letos poleg urednikov Lonely Planeta raziskovali še Rough Guide, Travel Weekly, Food and Travel in RAI 3. Junija Turizem Ljubljana pričakuje še skupino blogerjev The Travel Mob. O naši prestolnici so tuji mediji letos objavili že 50 prispevkov, so našteli na javnem zavodu, kjer so prepričani, da tovrstne objave »pomembno vplivajo na prepoznavnost in prispevajo k večjemu ugledu Ljubljane kot privlačne turistične destinacije«.

Spletnim uporabnikom najljubša Stara Ljubljana

Kljub paleti nasvetov iz uradnih tiskanih ali spletnih vodičev se mnogi turisti o Ljubljani informirajo tudi na spletni strani tripadvisor.com. Uporabniki te strani so kot najbolj priljubljeno turistično atrakcijo v prestolnici ocenili Staro Ljubljano in ne ljubljanski grad, kot bi pričakovali glede na to, da ga je samo lansko leto obiskalo več kot milijon tujih in domačih obiskovalcev.

Ljubljanski grad je na tripadvisorjevi lestvici zasedel šele deveto mesto. Pred njega so ocenjevalci znamenitosti uvrstili Tromostovje, Prešernov trg, Ljubljanico, park Tivoli, stolno cerkev, Metelkovo in Zmajski most.