Od prvega decembra lani, ko je Ljubljanski potniški promet (LPP) spremenil potek avtobusne proge številka 8, prebivalci Spodnjih Črnuč, ki so vezani na javni prevoz, tarnajo, da so odrezani od sveta. Osmica namreč odtlej namesto v Brnčičevi ulici končuje svojo pot že na Ježici, potniki na tej relaciji pa so primorani prestopati na napajalno progo številka 26. Predsednik sveta četrtne skupnosti Črnuče Smiljan Mekicar pravi, da so jim pri mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet sicer obljubili, da bodo prisluhnili uporabnikom in njihovim potrebam, a obljube za zdaj niso izpolnili.

»Obljube in realnost diametralno narazen«

»Avtobusno progo 26 so sicer s postajališča P+R Ježica preusmerili na staro ježiško obračališče, tako da lahko potniki zdaj prestopajo na tri avtobuse. Ti naj bi bili med seboj tudi bolje časovno usklajeni. Ali se to res dogaja, ne vem. To je stvar analize in javnega mnenja. Dejstvo pa je, da informacije s terena niso nič kaj spodbudne,« je povedal Mekicar.

Da bi se bolje spoznal s tegobami sotrpinov iz četrtne skupnosti, je Mekicar v preteklih mesecih tudi sam intenzivno uporabljal javni prevoz. »Moram povedati, da sem razočaran. Obljube LPP in realnost so v določenih delih diametralno narazen. Vozni red ob konicah, še posebno ob jutranji, je neustrezen, časovni intervali so predolgi. Avtobusom se voznega reda ne uspe držati, povezava s progo 21 pa je slaba oziroma nikakršna.«

Še posebno je bil razočaran dvakrat, ko je Ljubljano zajela malce obilnejša pošiljka snega. »Stanje je bilo kaotično. Avtobusi imajo očitno neprimerne gume, saj niso mogli speljati s postaje ali prevoziti ježiškega klanca. Na tak način ne vidim možnosti, kako bo LPP prepričal ljudi, naj v večji meri začnejo uporabljati javni prevoz,« se huduje Mekicar.

Na naslednji seji četrtne skupnosti bodo, pravi predsednik, prešteli podpise pod peticijo o vrnitvi osmice na staro progo do Brnčičeve, ki jih zbira prav v ta namen ustanovljena civilna iniciativa, organizirali pa naj bi tudi javno tribuno na to temo.

Zamisel o uvedbi proge 8B so opustili

Direktor LPP Peter Horvat odgovarja, da niso stali križem rok. Poleg prestavitve napajalne proge 26 na staro obračališče Ježica, s čimer so potnike iz Spodnjih Črnuč povezali na tri avtobusne proge (6, 8 in 11), so progi številka 26 dodali še en avtobus, tako da naj bi bili intervali zdaj primerljivi s staro progo osmice. »Samo še napovednik ni postavljen na starem ježiškem obračališču. Danes voznike avtobusne proge 26 iz nadzornega centra opozarjamo, če slučajno šestica ali osmica zamuja minutko ali dve. In oni počakajo. Ko bodo postavljeni še napovedniki, pa bo usklajevanje še veliko lažje,« je pojasnil Horvat in dodal, da v zadnjih 14 dneh niso prejeli nobene pritožbe.

A ljudje negodujejo in zbirajo podpise za obnovitev stare proge osmice, ga opozorimo. »Pri LPP smo za vsakršne dogovore, a ni vse odvisno od nas. Če bo padel tak dogovor, bo treba spremeniti režim tako, da se avtobusi ne bodo več vozili po problematičnem klancu,« je odvrnil šef LPP.

Spomnimo: osmico naj bi pri LPP skrajšali do Ježice zato, ker naj bi si njihovi zgibni avtobusi na spustu z Dunajske na Cesto 24. junija konstantno uničevali gume in zglobe. Cestni odsek ima namreč 15-odstotni naklon. Zato so zgibne avtobuse umaknili s tega odseka in jih nadomestili z enojnimi avtobusi, ki zdaj vozijo kot napajalna linija 26. A pred časom so pri LPP razpredali o možnosti, da bi na progi 8 izmenično vozili zgibni in enojni avtobusi. Slednji bi po progi 8B spet vozili do Brnčičeve. »Zamisel smo opustili, ker bi imeli ob jutranjih konicah težave zaradi gneče na osmici. Takrat namreč iz Gameljn proti središču mesta vstopi tudi do 180 potnikov,« je razložil Horvat.