Čeprav so na Mestni občini Ljubljana še decembra zagotavljali, da se bo širitev Zaloške ceste v štiripasovnico začela takoj po novem letu, gradbenih strojev in delavcev še ni na obzorju. Očitno se zatika z gradbenim dovoljenjem, prav tako še niso pravnomočno potrdili izvajalca, čeprav se že tri mesece šušlja, da bodo krampe in lopate vzeli roke delavci podjetja Javna razsvetljava, ki je oddalo najcenejšo ponudbo.

»MOL se mora prilagoditi nam in ne obrnjeno«

Na občini pravijo, da so vsa zemljišča, ki jih potrebujejo za načrtovano rekonstrukcijo približno 700-metrskega odseka od vzhodne ljubljanske obvoznice do Zadobrovške ceste, pridobljena. A če je tako, ni jasno, zakaj jim upravna enota ne izda gradbenega dovoljenja. Po drugi strani Primož Juvan iz civilne iniciative Polje, kjer se zavzemajo za drugačno rešitev Zaloške ceste – tripasovnico in rondoje namesto semaforiziranih križišč – pravi, da mestna občina še nima vseh potrebnih zemljišč.

V civilnih iniciativah Polje in Spodnji Kašelj-Podgrad-Zalog so izpolnili obljubo, da se ne bodo kar tako predali in popustili megalomanskim načrtom mestne občine. »Pritožili smo se na upravno enoto, ki nas je priznala kot stranko v postopku. To pomeni, da bomo imeli tudi mi besedo pri izdaji gradbenega dovoljenja za širitev Zaloške ceste. Ravno danes sem na upravno enoto oddal podpise vseh, ki so me za to pooblastili,« je razložil Juvan.

Člani civilnih iniciativ iz Zaloga in Polja bodo po zagotovilih našega sogovornika projekt minirali toliko časa, dokler občina ne bo ugodila njihovim zahtevam. »Župan se decembra ni želel še enkrat sestati z nami, ves čas ignorirajo naše načrte. A navsezadnje se bomo po tej cesti mi vozili v službo in domov, zato se bodo morali oni prilagoditi nam in ne obrnjeno,« je vztrajen Juvan.

Na vidiku je že nov gordijski vozel

Zdi se, da to ne bo edini projekt, ki bo županu in njegovim sodelavcem na tem koncu Ljubljane kratil spanec, saj se podobne težave obetajo tudi pri načrtovani gradnji 1,5 kilometra dolge povezovalne ceste na odseku med Hladilniško potjo in Cesto v Prod. Na mestni občini pravijo, da bo povezovalna cesta izboljšala prometne razmere v širšem prostoru. »Prevzela bo tovorni in tranzitni promet, ki danes poteka skozi stanovanjska območja. V poselitvenem prostoru se bo zato povečala varnost prometnih udeležencev, zmanjšale se bodo emisije hrupa, onesnaženja z izpušnimi plini in prašnimi delci. Povezovalna cesta bo zagotovila dober dostop do gospodarskih območij Zaloga in Polja ter omogočila podaljšanje proge mestnega linijskega prevoza potnikov,« so pojasnili na občinskem oddelku za urejanje prostora.

Vendar se Poljčani in Založani spet ne strinjajo s predlaganim, kajti po njihovem mnenju je projekt zastavljen polovičarsko. »Na javni razgrnitvi so ljudje oddali svoje pripombe. Projekt bo težave rešil le delno, saj bo zgrajena samo polovica ceste. To pomeni, da bo le del tranzita oziroma težkih tovornjakov obšel Zalog in Polje, druga polovica pa bo ostala na Zaloški cesti,« je prepričan Juvan.

Na mestnem oddelku za ravnanje z nepremičninami so nam pojasnili, da za rekonstrukcijo Zaloške ceste med odsekom Vevška–Kašeljska cesta pridobivajo zemljišča, Juvan pa pravi, da se bo ravno na tem mestu zapletlo, saj ljudje zaradi nasprotovanja projektu ne bodo prodali svoje zemlje.