Leto in pol je minilo, odkar so vozniki v Ljubljani varni pred lisicami – jasno, tistimi za priklepanje nepravilno parkiranih vozil. A ne pogrešajo jih niti na mestnem redarstvu, kjer pravijo, da so glede na preteklo uspešno delo v zadnjih petih letih dosegli višjo raven upoštevanja in spoštovanja cestnoprometnih pravil, predvsem na področju nepravilnega parkiranja. Zato, poudarjajo, uporaba lisic v tem trenutku ne bi pomenila dodane vrednosti pri zagotavljanju varnosti v cestnem prometu.

Prihodki od lisičenja so ves čas padali

Na Mestni občini Ljubljana so maja lansko leto z odlokom odpravili ukrep priklenitve lisic na vozila, ker naj bi lisičenje za seboj potegnilo več negativnih kot pozitivnih učinkov. Glavni argument je bil negativen ugled »najlepšega mesta na svetu«, poleg tega pa naj bi bil prihodek javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice skromen in ukrep zato nerentabilen. Število odrejenih priklenitev z lisicami se je sicer iz leta v leto zmanjševalo.

Če so še leta 2010 zalisičili 6808 vozil, zaradi česar se je v mestno blagajno steklo 285.586 evrov, so leta 2012 zaklenili le še 4736 lastnikov vozil, pri čemer so prejeli skoraj sto tisočakov manj. Spomnimo, tistega leta je samo župan Zoran Janković na koncertu opernega kvarteta Il Divo v dvorani Stožice na lastno pest odklenil 43 napačno parkiranih avtomobilov. V prvi polovici lanskega leta, pred sprejetjem odloka o ukinitvi lisic, pa je mestni proračun na račun lisic »obogatel« za vsega 239 evrov, saj je že pred tem veljal ustni dogovor o nelisičenju.

Manj aktiven je tudi pajek

A tudi druga »žival«, ki še vedno rovari po mestnem asfaltu in nevestnim voznikom vzbuja strah in trepet – pajek, je v zadnjem obdobju zmanjšala svoje aktivnosti. Pred petimi leti je mestno redarstvo odredilo 7430 odvozov, številke pa so se vsa leta zniževale, vključno z lanskim letom, ko se je v pajkovo mrežo zapletlo le še 5357 narobe parkiranih vozil. Najzanimivejši pa je podatek o predhodno izdanih obvestilih, ki jih mestni redarji lastnikom napačno parkiranih vozil zalepijo na vetrobransko steklo. Leta 2009 so jih redarji zalepili skoraj 83.000, medtem ko so v lanskem letu na tak način spametovali kar trikrat manj voznikov. Po drugi strani pa je opazno naraščanje števila izdanih plačilnih nalogov na kraju prekrška. Če so pred petimi leti redarji kršiteljem osebno vročili le 577 plačilnih nalogov, so jim jih v lanskem letu že več kot 3000 – največ doslej. Na vprašanje, kako je ukinitev ukrepa priklenitve lisic na vozila vplivala na povečevanje oziroma zmanjševanje drugih ukrepov, je vodja mestnega redarstva Andrej Orač odvrnil, da opravljene analize podatkov ne kažejo na korelacijo med navedenimi ukrepi. »Povečan delež odvozov s pajkom je odraz sprememb metodologije dela in sodelovanja mestnega redarstva ter javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice,« je dodal.