Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) je s partnerskimi avtomobilskimi klubi v okviru konzorcija EuroTest izvedla raziskavo, s kakšnimi cenami izdelkov in storitev se soočijo turisti ob obisku priljubljenih evropskih prestolnic in drugih velikih mest. S tem so želeli turiste opozoriti tudi na nepredvidene stroške dopustovanja, ki jim v dragih velemestih lahko uidejo izpod kontrole.

Sestavili so košarico izdelkov in storitev, ki jih turisti običajno potrebujejo, in jih razdelili v štiri sklope. V prvem so bile cena vodenega ogleda mesta, dnevna vozovnica za javni mestni potniški promet in vstopnice za ogled najpomembnejših zanimivosti. Drugi sklop je zajemal cene nekaterih izdelkov za zdravje in nego telesa (zaščitna krema proti soncu, zobna krema, tablete proti glavobolu...), tretji cene hrane in pijače v restavraciji (testenine, ocvrt krompirček, pivo, kapučino...), četrti sklop pa cene raznih prigrizkov in pijač, ki si jih turisti privoščijo mimogrede. Vse izdelke so natančno določili in kupili po vnaprej dogovorjeni količini in na različnih krajih v mestu, so še dodali pri AMZS.

Pivo za en in šest evrov

Ljubljana se je med dvajsetimi testiranimi mesti izkazala za tretje najcenejše s košaro v vrednosti 63 evrov. V vseh sklopih je prejela oznako zelo poceni, razen pri četrtem sklopu z izdelki za zdravje in nego, ki je bil ocenjen s poceni. Z nižjimi cenami se ponašata le Zagreb in Beograd, ki je na prvem mestu z 41 evri. Najdražje mesto je po raziskavi sodeč norveška prestolnica Oslo, kjer bi za enake stvari odšteli 153 evrov – med temi kar 6,2 evra za kozarec piva, 17 evrov za porcijo testenin in 4 evre za zobno ščetko, glava pa bi vas še dodatno zabolela tudi ob glavobolu, saj tablete proti tej nevšečnosti stanejo 8 evrov. Zelo drag je tudi Pariz s kapučinom za enormnih 5,3 evra in London, ki cenovno vodi predvsem po turističnih storitvah, saj vodeni ogled mesta stane 35 evrov, vstop v živalski vrt pa 30 evrov. Beograd se po drugi strani ponaša z najcenejšimi turističnimi znamenitostmi, Praga, ki se je uvrstila tik za Ljubljano, pa se še vedno ponaša z najcenejšim pivom za okrogli en evro, kar je skoraj enkrat manj kot skodelica kapučina.

Povprečna cena košarice v dvajsetih ocenjenih mestih je znašala 106 evrov. Skupno gledano so v petih mestih, med katere sodi tudi naša prestolnica, izdelki in storitve za turiste zelo poceni, po dve mesti sta dobili oceno poceni in povprečno, tri mesta so se izkazala kot draga, osem mest pa kot zelo dragih. »Z uvrstitvijo na tretje mesto je Ljubljana dokazala, da tujim obiskovalcem ne ponuja le ogleda številnih zanimivosti, temveč je v primerjavi z drugimi mesti zelo prijazna tudi do njihovih denarnic,« so zaključili pri AMZS.