»Pravijo mi, da so tu nebesa!« opisuje direktorica agencije RTA Katarina Karlovšek, ki je vzpostavila sodelovanje s podjetjem Travel Masters India Corporation in produkcijsko hišo Universal Media India, ko je kot pomoč pri promociji Slovenije v Indijo odpotovala skupaj z ambicioznim kuharjem Iztokom Gumzejem. Poslala jim je fotografije in po dveh tednih so potrdili prvo snemanje na več lokacijah po vsej Sloveniji. Navdušujejo jih majhne razdalje in raznolikost dežele, v tujino pa se radi odpravijo tudi zaradi miru pri delu – v Indiji se namreč ob velikem zvezdniku vedno zbere večtisočglava množica.

Koliko indijskih filmarjev je že snemalo na slovenskih tleh pod vašim okriljem?

V letu in pol, odkar smo začeli sodelovati z Indijo, smo posneli tri indijske filme (Nayak, Bhai in Super ranga, op. p.), v katerih so zaigrale res velike zvezde v Indiji. Prav tako smo doslej posneli tudi eno indijsko televizijsko serijo, ki je prva indijska televizijska serija, posneta v Evropi. V tem primeru so snemali celotne prizore, dialoge, pri filmih pa so pri nas posneli le glasbeno-plesne dele, v katerih igralca pojeta in plešeta. Tudi s slovenskimi plesalci.

Kakšni so vaši načrti za letošnje leto?

Prva povpraševanja za letošnje leto smo začeli dobivati že zelo zgodaj, in to ne samo za film, ampak tudi za komercialne oglase. Pričakujem, da bomo v letošnji sezoni posneli še pet filmov in tri oglasne spote.

In v naslednjem letu?

Trenutno je vsa moja pozornost usmerjena na ekipe, ki načrtujejo snemanje zunaj Indije zdaj, v tem trenutku. Za naslednje leto si bolj prizadevamo najti nove partnerje – tako produkcijske hiše kot tudi turistične agencije, ki ponujajo produkcijskim hišam celoten logistični servis v Evropi.

Kaj je ključno pri njihovi izbiri lokacije snemanja?

Ko se ekipe odločajo za tujino, gledajo ponudbo z vsega sveta in žal ni odločujoča samo lepota dežele. Zelo je pomembna tudi cena storitev in omogočene ugodnosti. V Veliki Britaniji na primer tujim filmskim ustvarjalcem povrnejo 40 odstotkov celotnega stroška snemanja, v Španiji pa imajo številne storitve brezplačne, kar zagotavljajo iz sredstev za promocijo države.

Pri nas nimajo za zdaj še nobenih ugodnosti, se pa razmišlja v tej smeri, da bi tuji filmski ustvarjalci dobili povrnjen davek na dodano vrednost. Ko bo to enkrat začelo veljati, bo Slovenija vsekakor še bolj privlačna za indijske producente. Moja vizija je, da Slovenija postane evropska prestolnica za snemanje indijskih filmov, ki so tudi najboljša reklama za turistične cilje. Ne gre zanemariti dejstva, da bo indijski narod v prihodnjih letih prava velesila v turizmu. Po napovedih bo začelo potovati 50 milijonov Indijcev, se pravi kar 47 več kot sedaj.

Kako ocenjujete birokratske postopke, povezane s snemanji?

Izpeljati snemanje z ekipo iz Indije v Sloveniji je zelo težko. Pri tem ne mislim na birokratske postopke za samo snemanje, ampak na to, da je treba vložiti veliko časa in dela, da se sploh odločijo priti v Slovenijo. Zelo so zahtevni, želijo vedeti in videti prav vsako malenkost, preden pridejo.

Prav tako je treba biti v Indiji zelo pazljiv, kajti številni prevaranti se radi predstavijo kot filmska ekipa, v resnici pa gre za ilegalne priseljence, ki si želijo samo pridobiti vizo in se nikoli več vrniti v Indijo. Skratka, veliko je nevarnosti in tudi precejšnjo odgovornost nosimo, ker moramo za vse člane ekipe izdati garancijsko pismo, ki je pogoj za pridobitev vize.

Kar zadeva dovoljenja za snemanje v Sloveniji, bi si želeli, da ne bi bilo treba vedno znova vlagati vloge za snemanje za vsak film posebej, ampak da bi imeli generalno dovoljenje za snemanje, saj pri svojem delu ne oviramo prometa in ne motimo ustaljenega ritma v mestu. Prav tako bi nam olajšali delo, če bi odpravili takse za tovrstna dovoljenja, saj je naše delo fantastična promocija Slovenije na 1,2-milijardnem indijskem trgu.