Začela se je dolgo pričakovana obnova mostu čez Savo v Črnučah. Zaradi prenove bo most za promet zaprt vse do konca oktobra, prehod bo omogočen le pešcem. Predsednik sveta četrtne skupnosti Črnuče Smiljan Mekicar je vesel, da je občinska uprava po več letih uslišala prošnje, da prenovo tega starega mostu uvrsti v proračun, saj je bil za to že skrajni čas. Občina je namreč most zadnjič popravljala leta 1994.

To je na neki način potrdil tudi ljubljanski župan Zoran Janković, ki je prejšnji teden razkril, da bi most, če se letos ne bi lotili prenove, prihodnje leto morali delno ali v celoti zapreti. To pa bi bilo precej zoprno za vse domačine in migrante, ki čez most vsak dan potujejo v središče mesta in nazaj.

Strah pred septembrom in oktobrom

Med prenovo mostu bo obvoz za osebna vozila potekal po Štajerski, Dunajski, Gameljski in Obvozni cesti. Tudi avtobusi številk 6, 8 in 21 bodo zaradi zapore mostu morali voziti po spremenjenih progah. Čeprav črnuški most velja kot precej prometen, na občini večinoma ne pričakujejo večjih zastojev, razen morebiti po 15. avgustu in ob začetku šolskega leta.

A Mekicar opozarja, da je že včeraj opazil zastoje in da ljudje niso dobili celovite informacije o obvozu. Želeli bi imeti podatke o opravljenih simulacijah prometnih poti, na podlagi katerih bi občanom lahko svetovali, ali naj z avtomobilom Savo prečkajo v Gameljnah ali raje v Šentjakobu, je dejal predsednik sveta četrtne skupnosti, ki se boji, kakšni zastoji bodo nastajali septembra in oktobra, ko se bo gostota prometa ponovno povečala.

»Razvoj dogodkov bo pokazal, koliko so stvari lahko in koliko bodo problematične,« je previden Mekicar. Upa, da bodo na pomoč priskočili redarji ali celo policisti, pa ne zato, da bi sankcionirali voznike, temveč da bi pomagali usmerjati promet in tako poskrbeti za čim manj gneče in zastojev.

Pričakovali so rešitev za kolesarje

Mekicar je nekoliko razočaran, da občina pri načrtovanju prenove črnuškega mostu ni upoštevala pobud četrtne skupnosti, da bi asfaltirala kolesarsko pot, ki od Stožic do Črnuč vodi ob štajerski vpadnici. Pojasnil je, da v Črnučah ob Dunajski cesti nimajo prave kolesarske poti, temveč kolesarji večinoma izbirajo med pločniki in cestiščem. Hkrati bi ta pot služila kot obvoz za kolesarje, saj za zdaj ni jasno, ali bodo tudi oni smeli Savo prečkati na istem mestu kot pešci. »Koridor s širino 1,2 metra zagotovo ni dovolj širok, da bi se na njem srečevali kolesarji in pešci,« je prepričan Mekicar. Četrtna skupnost se zato, da bi se izognila morebitnim konfliktom med pešci in kolesarji na mostu, poskuša dogovoriti s Slovenskimi železnicami, da bi kolesarji Savo lahko prečkali tudi na njihovih vlakih, če ti seveda imajo ustrezne prostore za kolesa.

Spomnimo, prenova 143 metrov dolgega črnuškega mostu bo občino stala 1,86 milijona evrov. Za izvajalca prenove je občina na razpisu izbrala družbo Saning international, ki bo v celoti očistila jekleno konstrukcijo in jo zaščitila proti koroziji. Hkrati bo uredila odvodnjavanje in poškodovane dele mostu, ograjo in javno razsvetljavo pa bo zamenjala po naročilu občine.