Potem ko so napovedniki na avtobusnih postajališčih mestnega prometa še v soboto potnike zavajali, da se z zadnjim januarskim dnem končujejo dolgotrajni obvozi po Šubičevi, Bleiweisovi in Gosposvetski ulici, so pri Ljubljanskem potniškem prometu (LPP) včeraj napako odpravili. Po novem napis obvešča, da bo obvoz mestnih avtobusov potekal predvidoma do 9. maja, dokler osrednjega dela Slovenske ceste MOL ne bo dokončno spravil v red.

MOL: Z nadstrešnicami je preveč komplikacij

To pa pomeni, da bodo tudi nadomestna postajališča v uporabi še dobre tri mesece, nas je opozorila naša zvesta bralka. Priletna gospa je potožila, da na nobenem od nadomestnih postajališčih na Šubičevi ulici ni nadstreška, kaj šele klopi, kjer bi se lahko ob čakanju na avtobus starejši potniki odpočili. »Še posebno hudo je, ko zapade sneg. Sotrpinki, še starejši od mene, so oni dan morali pomagati mimoidoči, ker od vsega hudega ni mogla več stati na nogah, sesti pa tudi ni imela kam. Pa kaj tisti na občini ne vedo, da trolejbus uporabljamo predvsem ta stari? No, pa čisto mladi tudi. A oni lahko zdržijo,« se je hudovala naša bralka, ki je ime želela obdržati zase. Obenem nas je spraševala, zakaj s postajališča pri Nami, ki ni v uporabi, nadstreška s klopmi vred niso prestavili na Šubičevo, če so vedeli, da bo obvoz trajal vse do maja?

»Tistim na občini« smo včeraj ponovili bralkino vprašanje, nanj pa so odgovorili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet: »Na začasnih avtobusnih postajališčih nikoli ne postavljamo opreme, kot so nadstrešnice, informacijski stebri in podobno, ampak samo zeleno obvestilno tablo za začasno postajališče. Tipskih nadstrešnic, kakršne se nahajajo na stalnih postajališčih, na začasnih postajališčih ne postavljamo, saj postavitev zahteva gradbeni poseg (izkop, betoniranje temeljev) ter priključitev na električno omrežje in optiko.«

Šef LPP pozna rešitev

Da je odkopavati obstoječe nadstrešnice s trenutno nedelujočih postajališč in jih prestavljati na začasna, nesmiselno, meni tudi šef LPP Peter Horvat, ki pa pozna rešitev. »V velikih mestih je običaj – pred kratkim sem to videl v Franciji – da ob raznih obvozih, kadar ti trajajo dlje kot mesec dni, postavljajo mobilne nadstrešnice. O tem se pogovarjamo že nekaj časa, a se nismo dogovorili še nič pametnega. Je pa to gotovo prava pot, ki jo moramo ubrati ob postavljanju nadomestnih postajališč,« je povedal Horvat. Torej? Lahko pričakujemo, da bo predlog padel na plodna tla? »Zakaj pa ne, če se da? In prav bi bilo tako – glede na to, da bo obvoz trajal tako dolgo. Res pa je, da iz danes na jutri to ni izvedljivo. Podjetje Europlakat, ki upravlja avtobusne nadstrešnice, postavitev mobilnih nadstrešnic nima v koncesijski pogodbi. Treba se bo dogovoriti,« je odvrnil direktor LPP.

Na vprašanje, koliko je še nadomestnih postajališč brez nadstrešnice, je Horvat odvrnil, da sta med bolj obremenjenimi brez nadstrešnice le tisti na Šubičevi, medtem ko jo začasni postajališči na Bleiweisovi cesti imata. Nadstrešnice morajo postaviti tudi na novih fiksnih postajališčih na avtobusni progi številka 18, kar naj bi se zgodilo v kratkem.