Čakanje na cestno službo

»Zaradi mile zime je bila cesta čez 1611 metrov visok prelaz prevozna vse do sneženja 27. decembra. Na gorenjski strani je Gradbeno podjetje Kranj cesto na Vršič očistilo tri dni pozneje. Pričakovali smo, da bo podobno storilo novogoriško cestno podjetje, toda o cestarjih ni bilo ne duha ne sluha. Domačini smo strpno čakali ves teden, ko je bilo tudi lepo vreme. Nato smo 5. januarja le povprašali odgovorne, zakaj ne očistijo ceste. Na 26. in 27. ovinek vršiške ceste sta se odpravila dva naša domačina in z lopatama očistila nanose snega. Šele 8. januarja pa so prišli delavci cestnega podjetja in cesto dokončno očistili. Takrat so jo tudi uradno odprli,« je ogorčen Sergej Bolčina, predsednik sveta Krajevne skupnosti Soča Trenta.

Škoda za vso dolino

»Še tisti redki turisti, ki bi prišli prek Gorenjske ali obrnjeno, so bili prikrajšani, prav tako pa tudi domačini, ki se ukvarjamo s turizmom. Drugega tu tudi nimamo. Narejena nam je bila velika škoda. Pa tudi lastniki počitniških hišic so morali napraviti tudi do 200 kilometrov daljšo pot, da so lahko prišli v dolino Trente.« je nadaljeval.

Trentarji ministru dr. Petru Gašperšiču zato predlagajo svoje rešitve. Po njihovem mnenju je nepotrebno, da za vršiško cesto skrbita dva upravljalca. Kot pravi Bolčina, gre za eno cesto, eno blagajno in eno državo. Za Cestno podjetje Nova Gorica je vzdrževanje po mnenju Trentarjev neučinkovito in drago, saj morajo vse stroje pripeljati iz 33 kilometrov oddaljenega Bovca. Kranjskogorčani pa imajo serpentine tik pod vznožjem Vršiča.

Poseben status za vršiško cesto

»Pomembna je tudi dobro vidna prometna signalizacija z opozorili voznikom, posluževali bi se lahko obveščanja voznikov prek radia in drugih medijev. Vršiška cesta mora končno dobiti poseben status. In to ne samo pozimi. To predvideva tudi zakon o Triglavskem narodnem parku. Mislim, da je za vse skupaj potrebno samo malo dobre volje nas vseh,« je prepričan Sergej Bolčina, ki še pravi, da so minili časi, ko so Trentarji razmišljali samo o protestih, zapiranju ceste pred kolesarsko dirko po Sloveniji in kritiziranjem države. »Vršič bi radi imeli odprt, ko je to mogoče in varno. Seveda s čim manj sredstvi. Nikakor pa si ne moremo privoščiti, da bi Vršič odpirali z lopatami, kot se je zgodilo leta 1998.«