Ko bodo nekega dne pisali biografijo aktualnega predsednika ZDA Baracka Obame, bi bil morda najustreznejši naslov Yes We Can*. Da, gre za slogan ki ga je uporabil v predsedniški kampanji leta 2008. In da, slogan so skrbno izbrali marketinški guruji, zato se sliši primeren tudi za kakšnega proizvajalca športne obutve. Prav ta slogan je zaznamoval Obamov (vsaj prvi) predsedniški mandat. Kaj pa Slovenija?

Kaj pravite na slogan »Razlika je očitna«? Seveda je (skoraj) ponarodel. »Razlika je očitna« v primeru punc in fantov v sosednjem razredu, gaziranih pijač, pralnih praškov in česar koli si že zamislite. Ampak sprva ni šlo za reklamo za kakšno pašteto, temveč za slogan Demokratske stranke na državnozborskih volitvah leta 1992, ko jo je vodil Igor Bavčar. Zimzeleno domislico so volilci nagradili z 59.497 glasovi, kar je naneslo 5,01 odstotka oddanih glasov. Coca-Cola bi tak slogan verjetno unovčila precej bolje.

Zgodba o uspehu in navijaške poskočnice

Tega leta je precej večji uspeh požela Drnovškova LDS, ki je zagotavljala, da gre »Ne levo, ne desno, na bolje.« Ista stranka je leta 1992 v predvolilni kampanji uporabila tudi bolj znan slogan, ki je za dolga leta postal stalnica v političnih nagovorih vseh barv: Slovenija, zgodba o uspehu.

Novo stoletje je prineslo najboljši volilni rezultat posamične politične stranke. LDS je na državnozborskih volitvah leta 2000 dobila 36,26 odstotka glasov. Zmaga je bila prepričljiva, manj pa slogan »Slovenija gre naprej«. Gre seveda za znano navijaško pesem, ki so jo navijači prepevali ob uvrstitvi slovenskih nogometašev na evropsko prvenstvo. Takratni podpredsednik SLS + SKD Marjan Podobnik je stranko LDS obtožil, da je slogan ukradla Telekomu, ki je omenjeno pesem uporabil v oglaševalski akciji. Takratni generalni sekretar stranke Gregor Golobič je očitke zavrnil, saj je Telekomova pogodba medtem potekla, LDS pa je uporabila samo slogan, za kar je podpisala pogodbo z avtorjem Petrom Lovšinom.

Vsi za Slovenijo, vsi za spremembe

Kakor koli, štiri leta pozneje je na volitvah zmagal podoben slogan: »Slovenija na novi poti«. Le stranka je bila druga, namesto LDS SDS. Tega leta so kar štiri od petih najuspešnejših strank v volilnih geslih uporabile besedo »Slovenija«. Podobnosti pa še ni konec. Če so bili v SDS »na novi poti«, so v LDS Slovenijo »spreminjali«, NSi je obljubljala »novo smer«, ZLSD pa »prihodnost«. V resnici bi bilo povsem vseeno, če bi si te stranke medsebojno izmenjale slogane – volilci tega ne bi opazili. Le SLS izmed prve peterice ni gledala naprej, temveč »žlahtno konservativno« pozivala, naj »ohranimo Slovenijo«.

Najbolj skrivnostno je bržkone zvenel slogan »10 + 100 Pametna rešitev« iz leta 2011. SDS je z njim opozarjala na svoj volilni program, ki je temeljil na desetih (nujnih) ukrepih in sto ukrepih v nadaljevanju mandata v primeru volilne zmage.

Morda velja omeniti tudi Jelinčičevo SNS, ki je od gesel v slogu »Naredimo to deželo spet slovensko« iz leta 1992 v novem stoletju zaplula v nekoliko bolj duhovite vode. Tako so leta 2004 na plakat (z glavnim sloganom Brez dlake na jeziku) pripisali še opozorilo »SNS opozarja: Voliti druge je lahko nevarno«. Kar je tisto, kar bi nam v resnici rade sporočile vse politične stranke.

*Da, zmoremo