V uredništvo smo prejeli kopijo brzojavke, ki jo je nekaterim železniškim postajam in službam Slovenskih železnic v četrtek poslal vodja službe za načrtovanje in tehnologijo Marjan Traven in v kateri opozarja na grožnjo z zaporo proge na odseku med Borovnico in Pivko. Kot kaže, je namreč prebivalcem Borovnice, ki so se po katastrofalnem žledolomu in posledičnem uničenju železniške infrastrukture morali privaditi na glasne dizelske lokomotive, zaradi hrupa teh dokončno prekipelo. V anonimnem pismu, ki so ga poslali na železnice, opozarjajo, da bodo zaradi prepočasnega ukrepanja oziroma ignoriranja njihovih zahtev stvari vzeli v svoje roke. »Najbolj nas moti hrup lokomotiv v nočnem času, ko imamo po zakonu vsi pravico do zasluženega počitka. In ravno v tem času prevoznik, Slovenske železnice, hrumi z vlaki, ki presegajo 110 decibelov. To zbudi celotno borovniško dolino, ne glede na oddaljenost od proge,« so zapisali obupani Borovničani in dodali, da gre za problem, ki bi ga lahko z nekaj dobre volje in organizacije lahko odpravili.

Nočne zapore?

V dopisu so tako napovedali zaporo, in sicer v primeru, da bo s postaje v Borovnici po 22. uri speljala lokomotiva, ki bo presegala hrup jakosti 90 decibelov. »Zapora bo izvedena z ustrezno signalizacijo, ki jo bomo postavili na progi, ter s končno, nenasilno ustavitvijo vlaka, v kolikor voznik ne bo upošteval prometnih znakov za zaporo.« Borovniški župan Andrej Ocepek je za omenjeno akcijo slišal, ni pa bil z njo uradno seznanjen. »Hrup je res neznosen, sploh zato, ker vlaki vozijo na petnajst ali dvajset minut, celo ponoči. Seveda te zbudijo. Če ne hrup, pa vibracije,« je dejal. Za torek je napovedan sestanek z direktorjem Slovenskih železnic Dušanom Mesom, vendar pa je izkupiček tega vprašljiv. »Mes prihaja predvsem pomirit duhove. Je pač tako, da druge alternative trenutno ni,« se zaveda Ocepek. Tovorni vlaki, ki jih poganjajo dizelske lokomotive, namreč predstavljajo pomembno povezavo med Luko Koper in drugimi evropskimi državami. Največ, kar si krajani drznejo obetati, je sprememba urnikov vlakov, tako da bi imeli vsaj ponoči mir.

Sanacije še ne bo kmalu

Na SŽ sicer zagotavljajo, da se hrupa in s tem povezanega nezadovoljstva Borovničanov dobro zavedajo. »Tudi mi si želimo, da bi bila proga sanirana čim prej, saj vožnja dizelskih lokomotiv povzroča visoke dodatne stroške, namesto potniških vlakov pa še vedno vozijo avtobusi,« so zapisali. Vlada je junija sicer sprejela sklep, s katerim je železnicam zagotovila potrebnih 40 milijonov evrov za sanacijo škode na infrastrukturi, kljub temu pa ostaja vprašanje, kdaj bodo dela zaključena. »Odsek Borovnica–Logatec je popolnoma uničen in ga bo treba zgraditi povsem na novo, kar pomeni, da bo ponovno elektrificiran predvidoma naslednje leto,« optimistično napovedujejo na SŽ, medtem ko nekateri drugi sogovorniki menijo, da sanacija pred letom 2016 zagotovo ne bo dokončana.