Prst usmerili v Ljubljano

Blejci so prepričani, da je zdaj država tista, ki odlaša in ne stori vsega, da bi približno 35 milijonov evrov vreden projekt premaknili z mrtve točke. Župan Bleda Janez Fajfar je opozoril, da gre zdaj za približno 400.000 evrov manjkajočih sredstev države za odkup zemljišč trase tako imenovane južne obvoznice pod Bledom proti Bohinju. »Če nisi lastnik, ne moreš pridobiti gradbenega dovoljenja in resnično nam je prekipelo ob vseh birokratskih ovirah oziroma kar 45 papirjih, ki jih je treba pridobiti za rešitev dokaj preprostega problema. Bled se duši v prometu!«

Podatki o tem so nazorni. Kadar je najhujša konica, se po cesti ob jezeru in mimo hotelov zvrsti od 28.000 do 30.000 vozil, povprečno pa 20.000 vozil na dan. Obremenitev tako imenovane jezerske sklede je naravnost grozljiva po ekološki plati, nedavna nesreča težjega tovornjaka z betonom pa je bila resno opozorilo pred morebitno katastrofo, ki lahko terja tudi življenja obiskovalcev Bleda. Cesta je trn v peti turističnih delavcev že 40 let, tudi najelitnejši hoteli na Bledu imajo pod okni nekaterih sob neprestano tovornjake, avtobuse.

Krivi so si tudi sami

Roko na srce je država v preteklosti denar imela in še v nekdanji državi so si Blejci sami zapravili obvoznico. Prepiri o tem, kje bo potekala, so bili doma na Bledu, kjer nihče ni želel odstopiti zemljišča ali imeti ceste bliže svoji hiši. Podobno je marsikje še zdaj. Ker pa se državni proračun otepa s preveč cestnimi problemi in premalo denarja, so Blejci že večkrat izpadli iz dokaj ozkega kroga »favoritov« za rešitev problema, ki je nesporno eden hujših v Sloveniji. Z razmahom turizma namreč Bled doživlja vsako leto več prometa neposredno ob jezeru in župan Fajfar ocenjuje dejstvo, da za letošnje in prihodnje leto denarja v državnem proračunu za obvoznico ni, kot nevzdržno.