Krajani Primskovega terjajo spremembo načrtov, ki bi povezali dva dela Kranja tako, da bi dolino Kokre in stanovanjske hiše prepredli z viadukti. »Želimo drugačne rešitve, ker gre za drago in okolju neprijazno cesto,« je dejal Peter Ceferin iz ljudske pobude za severno obvoznico. »Prihaja drugačno dojemanje celostnega razvoja, gre za zadnjo oazo zelenja in miru,« trdi Nina Hladin. »To je naravni spomenik, zdaj pa bo vanj posegel beton,« je dodala Alenka Kham Pičman, ki bo iz svoje hiše gledala betonsko cesto nad glavo. »Ptiči in žabe so zaščiteni, ljudje ne!« je dodala Helena Kalan. Mestno občino je predstavljal podžupan Janez Frelih, ki je pojasnil, da bo verjetno načrt sprejet tak, kot je predlagan. Spremembe niso mogoče, ker je proti tudi Zavod za varstvo naravne in kulturne dediščine in občina je nemočna. Ker bo v prihodnje treba v prostor umestiti tudi novo železniško povezavo, je za krajane Primskovega malo možnosti, da bi obvoznico premaknili bliže sedanji avtocesti oziroma našli drugo prometno rešitev.

Kranjska smešnica

In če je podžupan Frelih pojasnjeval, da so sprejeti načrti in smernice pač gotovo dejstvo, je le malo proč občina na vse to pozabila. Oblast župana Mohorja Bogataja namreč načrtuje nov medgeneracijski center v stavbi, ki bo nekoč porušena zaradi mostu, ki po vseh prostorskih smernicah prav tako kot severna obvoznica povezuje Planino s središčem mesta. Občina je najprej za 600.000 evrov odkupila nekdanjo gostilno, letos je v proračunu predvidela okoli 300.000 evrov za medgeneracijski center v stavbi, ki naj bi jo porušili morda takrat, ko bo prišla na vrsto tudi severna obvoznica čez reko Kokro in naselje Kokrški log na Primskovem. V tem primeru so oblastniki pač pozabili na sprejete smernice in prometne rešitve ter bodo milijon evrov zapravili za projekt, ki je v popolnem nasprotju z dolgoročnim razvojem mesta.

Če torej krajanom Primskovega podžupan razlaga, da bodo nad glavami imeli beton, manj kot kilometer stran milijon iz proračuna dejansko ne pomeni nič. Prej ali slej bodo vse te načrte in gradnje in spremembe plačali občani Kranja. Tudi tisti, ki živijo ob reki Kokri na Primskovem. In še na nekaj velja pri tem spomniti: menjajo se župani, nastajajo nove študije, idejne rešitve in vse, kar sodi zraven. Med tem pa se v praksi spreminja samo eno – čas »potovanja« med nekaj kilometrov oddaljenima Kranjem in Šenčurjem je vse daljši.