Policije rekla ne, direkcija za ceste poslušna

Republiška direkcija za ceste je namreč pred nedavnim občino obvestila, da bo vzpostavljeno prejšnje stanje prometnega režima, kar se je zdaj tudi uresničilo. »To je zahtevala policija, saj tako narekuje uredba o določitvi mejnih prehodov za mednarodni in meddržavni promet Republike Slovenije na zunanji meji Evropske unije,« so bili jedrnati.

Na policiji pa pravijo, da je občina samovoljno ter brez potrebnih postopkov in obvestila pristojnim organom spremenila omejitev tovornega prometa, kar pomeni kršitev vladne uredbe, zato je ministrstvo za notranje zadeve tudi zahtevalo omenjeni ukrep. »Namen policije ni omejevati ali na kakršen koli način škoditi gospodarskim interesom regije oziroma države z odločanjem o omejitvi najvišje teže tovornih vozil na posameznem mejnem prehodu,« poudarja vodja odnosov z javnostmi slovenske policije Vesna Drole. »Treba pa je upoštevati realne tehnične zmogljivosti infrastrukture ter potrebne spremembe režima izvesti v skladu z veljavnimi predpisi in v soglasju s sosednjo državo.«

Omejitev le s slovenske strani

Pričakovano spremembi prometnega režima ostro nasprotujejo na črnomaljski občini, zato so na ministrstvi za infrastrukturo in prostor ter notranje zadeve poslali protestno pismo. Prepričani so, da ukrep pomeni dodatne stroške za tamkajšnje gospodarstvo. »Poleg tega je nelogično, da bi na slovenski strani stali znaki za omejitev prometa, medtem ko na drugi strani meje ni nikakršnih omejitev. V eno in drugo smer se namreč vozila peljejo po istih cestah, mejnih prehodih in po mostu čez reko Kolpo,« je razložila županja Črnomlja Mojca Čemas Stjepanovič. V Črnomlju so zato zahtevali, da se prometna signalizacija ne spreminja, dokler ne bo usklajena na obeh straneh meje, a so bili za zdaj neuspešni. »Pri tem je treba upoštevati potrebe gospodarstva, ne pa le neživljenjske določbe v uredbi o določitvi mejnih prehodov,« je odločna županja.

Omejitev tovornega prometa le s slovenske strani jezi tudi tamkajšnje podjetnike. »Dejstvo je, da nas procedure in določila uredbe ne zanimajo. Mi potrebujemo hiter prehod čez mejo, da lahko normalno poslujemo,« pravi Stanislav Malerič, predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Črnomelj, kjer so prav tako že spisali protestno pismo. Zdaj ko so spet spremenili prometni režim na mejnem prehodu Vinica, od koder je le nekaj minut od hrvaške avtoceste, to pomeni dodatni dve uri vožnje in s tem dodatne stroške, saj morajo tovornjaki na mejni prehod Metlika. Tega pa si v obubožanem gospodarstvu regije, ki jo pesti tudi visoka brezposelnost, ne morejo privoščiti. »Težko bomo dobili tujega vlagatelja, ko mu bomo pokazali, kakšno infrastrukturo in logistiko imamo. Mi ne moremo čakati na 3. razvojno os, infrastrukturo potrebujemo zdaj,« pripoveduje Malerič ter dodaja, da ukrep le zmanjšuje konkurenčnost in jim otežuje delo. »Pravijo, da je rešitev v izvozu, a na drugi strani si ga kar sami omejujemo,« še poudarja.