nano je že, da dvigu davkov oziroma uvajanju novih najbolj nasprotuje DL, k temu so se partnerji - ravno na željo te stranke - zavezali tudi v prenovljeni koalicijski pogodbi.

Tako je Virant danes že pojasnil, da bi bilo za dvig DDV treba spremeniti koalicijsko pogodbo. Opozoril je tudi, da je takšen ukrep za njihovo stranko zelo velik problem, ki ga kot liberalci ne morejo "kar tako" sprejeti. Po njegovem mnenju je treba izkoristiti drug manevrski prostor, preden se "useka po gospodarstvu in potrošnikih". Rezerve vidi denimo v javni porabi in pri davčnih blagajnah.

Podobno predlagajo tudi v gospodarstvu, ki jih je Čuferjev predlog prav tako razburil. Vsi ostali koalicijski partnerji Čuferjevemu predlogu niso izražali nasprotovanja, čeprav še čakajo na natančne izračune. Te naj bi Čufer predstavil do četrtka.

Splošna stopnja DDV naj bi po predlogu znašala 24 odstotkov (zdaj 22 odstotkov), znižana stopnja, s katero so med drugim obdavčeni hrana in zdravila, pa 10 odstotkov (zdaj 9,5 odstotka), ukrep pa naj bi začel veljati s 1. majem.

V četrtek naj bi sicer vlada tudi predlagala dvig DDV, a zaradi nasprotovanja DL do tega očitno ne bo prišlo.

Koalicija je enotno zatrjevala, da bodo prebrodili težavo, ki je nastala po razveljavitvi zakona o davku na nepremičnine na ustavnem sodišču in jim bo uspelo ustrezno nadomestiti okoli 200 milijonov evrov izpada v proračunu, a vendarle se je tudi tokrat pokazala različnost njihovih programskih stališč.