Kot je za STA pojasnil Damijan z ljubljanske ekonomske fakultete, so težave SCT bolj kot s krizo, ki je prizadela vsa gradbena podjetja, povezane z managerskim lastninjenjem podjetja. Z managerskim odkupom prek bančnih kreditov je prišlo do popolnega izčrpavanja denarnega toka krovnega podjetja in njegovih hčerinskih družb. SCT je zaradi tega še v težjem položaju, tako Damijan, v katero je zašel propadli Vegrad, ki ga niso pestile te dodatne finančne težave zaradi managerskega odkupa.

Rasto Ovin z mariborske ekonomsko-poslovne fakultete pa je težave SCT pripisal posledicam odločitve, da bomo v Sloveniji v svojimi zmogljivostmi in z uvoženo delovno silo brez pritiska tuje konkurence in iz predvsem lastnih sredstev zgradili avtocestni križ. "Sedanje težave SCT so del računa za odpor do tujega kapitala in konkurence," je za STA dejal Ovin, ki meni, da SCT v sedanjih izmerah ter strukturi stroškov in denarnih tokov ni mogoče pomagati brez velikih stroškov za državo.

Bankrot SCT bo v stečaj potegnil tudi številna manjša in srednja podjetja, ki so bila njegovi podizvajalci, saj bodo lahko le v minimalni meri poplačana iz stečajne mase SCT. "Propad SCT pomeni udarec le za njegove zaposlene, medtem ko za gradbeno industrijo to pomeni manj dramatičen šok, saj bodo mehanizacijo in ključni strokovni kader SCT prevzela ostala ali nova gradbena podjetja," je pojasnil Damijan.

Po Damijanovih besedah je sicer propad SCT le logična posledica poka gradbenega in nepremičninskega balona, ki se je pri nas napihnil med letoma 2004 in 2008. S tem bo, kot pojasnjuje, prišlo do normalizacije gospodarske strukture in gradbena panoga se bo vrnila nazaj na delež v bruto domačem proizvodu, kot ga je imela pred letom 2005.

"Gre za neke vrste samoočiščevalno akcijo v tržnem gospodarstvu, ki vsaj enkrat na desetletje počisti z neracionalnostmi, ki so se zgodile v tržni strukturi. Ti šoki so kruti, vendar nujni za vsako gospodarstvo," je še poudaril Damijan.

Ovin v nasprotju z Damijanom, ki ocenjuje, da je propad SCT neizogiben, upa, da bo propada tega gradbenega podjetja ne bo prišlo. "Upam, da bo znalo in zmoglo vodstvo družbo dovolj finančno in poslovno očistiti, da bo sposobna v prihodnje biti pomemben igralec v slovenskem gradbeništvu," je dejal Ovin.