Ozadje sprejetja odločitve o uvedbi vinjet pa nakazuje, da se z izgovorom, da Traffic Design ne sme več sodelovati pri novem sistemu cestninjenja, novi igralci pripravljajo, da si bodo uredili nekajletni posel.

Čeprav je minister za promet Radovan Žerjav v nedavnem pogovoru za Dnevnik zagotavljal, da Logina, ki je v lasti Istrabenza in je izvajala pilotski projekt satelitskega cestninjenja, z opuščanjem uvedbe elektronskega cestninjenja v Sloveniji nima nič, naši viri trdijo, da je prav zaradi lobiranja Logine in poslanca SDS Tomaža Štebeta vlada lani spreminjala leta 2006 sprejeti akcijski načrt uvedbe elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku s pogoji interoperabilnosti v Evropski uniji.

***Pridružite se debati na to temo***

Po trditvah naših virov je namreč Štebe premierja Janeza Janšo v dopisu njegovemu kabinetu v prvi polovici leta 2007 pozval, naj se angažira pri presoji primernosti načrta projekta in uspešnosti izvedbe cestninjenja v prostem prometnem toku v letu 2008, ki ga je pripravljal Dars, češ da postopki potekajo prepočasi. Vinjete pa naj bi vlada, kot trdijo naši viri, uvedla kot politično rešitev, ker naj spremenjeni akcijski načrt, ki ga je vlada potrdila julija lani, ne bi bil uresničljiv v predlagani obliki.

Vladni predstavnik za stike z javnostmi Valentin Hajdinjak je zagotovil, da vlada novega akcijskega načrta leta 2007 ni sprejela zaradi lobiranja poslancev, obstoja dopisa poslanca Štebeta premierju Janši pa ni ne potrdil ne zanikal. Odločitev o uvedbi vinjet (teh lani spremenjeni akcijski načrt sploh ni predvideval) pa je vlada sprejela po temeljiti razpravi, soglasno in ni bila pod nikakršnim pritiskom tega ali onega posameznika, je zatrdil. Štebe je potrdil, da je dopis premierju res poslal, a ne le vladi, temveč tudi na ministrstvo za promet in na Dars. Zatrdil je, da je v pismu zgolj predstavil svoja stališča in da ni šlo za nikakršno lobiranje za katero koli podjetje. Vinjete pa je, kot je dejal, zdaj podprl, ker jih vidi kot najhitrejšo pot do elektronskega cestninjenja.

Podsekretar v direktoratu za ceste na ministrstvu in vodja projekta elektronskega cestninjenja Dean Herenda je na vprašanje, zakaj projekt elektronskega sistema cestninjenja, ki ga je pripravljal Dars, kar naenkrat ni več primeren, odgovoril, da novega sistema cestninjenja ne bi mogli "postaviti na dovolj transparenten način" in da bi v vsakem primeru "morali sodelovati z družbo Traffic Design". "Javnega razpisa za gradnjo novega sistema ne bi bilo mogoče pripraviti tako, da nam kdo ne bi očital, da ohranjamo monopol omenjenega podjetja," je dejal Herenda. Uvedbe vinjet pa Herenda ni želel komentirati, češ da je to sklep vlade in ga nima pristojnosti komentirati. Podrobnosti o uvedbi vinjet bodo po zagotovilih vlade sicer znane 20. marca.

barbara.hren@dnevnik.si