Kako oblikovati zares dober poslovni model, s katerim boste lahko prehiteli konkurenco in v podjetju ustvarili kar največ profita? Nasvete povzemamo z bloga Zavoda Mladi podjetnik in bloga uspešnega slovenskega tehnološkega podjetja Zemanta.

Obstaja veliko vrst poslovnih modelov, ki pa so si med seboj lahko zelo različni, saj vsako podjetje ustvari svojega, nato pa ga prilagodi glede na svoje potrebe. Poslovni model predstavlja poslovno logiko samega podjetja in mu omogoča, da si ustvari prednost pred konkurenčnimi podjetji na tržišču.

V osnovi naj bi v poslovnem modelu razdelali vsaj devet ključnih področij:

kdo so naše stranke

ocena vrednosti podjetja

kanali za komunikacijo s strankami

odnos s strankami

prihodki

drugi načini pridobivanja sredstev

glavne aktivnosti, ki v podjetju prinašajo prihodke

pomembni partnerji

odhodki.

Poslovni načrt je eden izmed prvih dokumentov, ki bi se mu moral posvetiti vsak, ki razmišlja o vstopu v podjetništvo. Gre za neke vrste zemljevid, ki nas usmerja pri poslovanju podjetja ter nam pomaga, da pravočasno odkrijemo morebitne pomanjkljivosti pri naši podjetniški ideji.

In kateri so trije nasveti, o katerih na svojem blogu piše Zemanta?

1. Poiščite si partnerja.

Če se ustvarjanja poslovnega modela lotevate prvič, si poiščite pomoč nekoga, ki ima vsaj nekaj predhodnega analitičnega znanja in ki že ima izkušnje iz upravljanja z viri v podjetju. Več glav več ve, zato boste s pomočjo in z nasveti partnerjev lažje tudi sami videli širšo sliko, še posebej, če sami morda še nimate dovolj izkušenj, da bi sledili svoji intuiciji.

Oblikovati morate ekipo, ki bo z vami vred sposobna zapolniti naslednja področja: kanale, preko katerih podjetje komunicira s strankami, odnose in poslovanje s strankami, odhodke in prihodke v podjetju, glavne aktivnosti, ki prinašajo dohodek ipd.

2. Ne zapravljajte preveč časa s poslovnim modelom.

Za posamezen poslovni model naj v realnosti ne bi porabili več kot 18 minut, do končne verzije pa naj bi prišli že po 6 do 9 prototipih poslovnega modela. Da bi vam to uspelo, zberite ekipo na eno mesto in jo nato poskušajte na humoren način pripraviti do tega, da bi s skupnimi močmi sestavili poslovni model.

Postavljajte jim vprašanja v smislu, kako bi oni reševali omenjena področja, ki naj bi jih vseboval vsak dober poslovni model. Poskušajte jih spodbuditi tako, da bodo na dan privrele kar najbolj inovativne in zanimive ideje, nato pa te skrbno zapišite.

3. Ne skrbite, če žr po prvem poizkusu ne boste uspešni.

Zavedati se morate, da popoln poslovni model ne obstaja. Ko boste napravili prvi prototip poslovnega modela, ga delite s strankami in poslovnimi partnerji, nato pa s pomočjo njihovih kritik in predlogov poskusite ugotoviti, kaj bi lahko še izboljšali. Ne obremenjujte se, če boste ugotovili, da je vaš poslovni model popolnoma zgrešen. Učite se iz napak in ga poskušajte izboljšati, saj boste le tako nekega dne lahko uspešni. jpš