V evidenci Zavoda RS za zaposlovanje je prijavljenih skoraj 33 tisoč brezposelnih, starih od 18 do vključno 29 let, kar je 25,9 odstotka vseh brezposelnih.

Tudi zato je ob vseh ukrepih aktivne politike zaposlovanja, ki naj bi pripomogli tudi k ustavitvi rasti brezposelnosti med mladimi, zavod za zaposlovanje v sodelovanju z Združenjem Manager in Dnevnikom vnovič oživil Zaposlitveni izziv. V torek, 22. aprila, bo prvi Zaposlitveni izziv letos v idrijskem Kolektorju.

V dosedanjih enajstih Zaposlitvenih izzivih je zaposlitev dobilo 23 mladih. Izbor novih sodelavcev v Zaposlitvenem izzivu poteka na poseben, nekoliko bolj tekmovalen način. Zavod RS za zaposlovanje med brezposelnimi izbere vsaj deset takih, ki imajo izobrazbo in izkušnje, ustrezne potrebam podjetja. Nato se preizkusijo v reševanju problemske naloge, ki jo postavi podjetje. »Zaposlitveni izziv je zelo zanimiva izkušnja, hkrati pa resen izziv. Ne smeš se ustrašiti. Sama sem denimo videla, da sem bila najmlajša med kandidati, z najmanj izkušnjami, ampak nisem se ustrašila in sem se izziva lotila,« je med drugim dejala Mojca Rus, ki se je preko Zaposlitvenega izziva novembra 2012 zaposlila pri Siemensu.

Za zaposlitve preko Zaposlitvenega izziva so se odločili tudi v Vivu, najboljšem zaposlovalcu Zlate niti 2009, 2010 in 2011, kjer so zaposlili zmagovalca, štirim pa so omogočili usposabljanje na delovnem mestu. Po enega kandidata so zaposlili tudi v Trimu, Sava Hotelih, Steklarni Hrastnik in Otisu, v IBM Slovenija pa so v dveh izzivih zaposlili pet ljudi. V Zaposlitvenem izzivu je sodeloval tudi Mercator. Deseti zaposlitveni izziv se je odvijal v Združenju Manager, kjer si je zaposlitev za obdobje enega leta prislužila diplomirana pravnica.

Prvi Zaposlitveni izziv pa so izpeljali v Si.mobilu, v aktualnem najboljšem zaposlovalcu Zlate niti med velikimi podjetji. Marca 2011 so v svojo sredino za leto dni sprejeli Uroša Medena in Milana Lazareviča, ki sta sedaj v podjetju zaposlena za nedoločen čas. »V časih, ko je trg dela preplavljen z iskalci zaposlitve, delodajalci pa poskušamo izbirati učinkovito in hitro, so projekti, kot je Zaposlitveni izziv, več kot dobrodošli. Projekt sam je zastavljen zelo celovito in delodajalec dobi zares dober vpogled v kandidate za delovno mesto. Poleg tega sam način poteka izboljša prva vez nujnega poznavanja odnosa med iskalcem zaposlitve in delodajalcem. S tem skrajšamo čas zapolnitve delovnega mesta in hkrati dobimo zelo poglobljeno sliko iskalca. Vsak tovrsten projekt toplo pozdravljam in upam, da lahko podjetja in zavod za zaposlovanje poiščemo še kakšen način tako odličnega sodelovanja,« je komentirala Tamara Valenčič, direktorica službe za korporativno komuniciranje in strateško upravljanje kadrov v Simobilu.

»Kakšen je angažma delovnega razmerja, je seveda odvisno od delodajalčevih zmožnosti in kandidatovih sposobnosti. Dejstvo pa je, da je vredno dobre sodelavce vplesti dolgoročno, saj le z dolgoročnostjo oboji pridobimo dodano vrednost,« je prepričana Tamara Valenčič. jpš